Araştırma kuruluşu Nielsen’in “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında yaptığı araştırma, Türk tüketicilerin yüzde 69’unun, yeni ürünleri denemeyi sevdiğini ortaya koydu. Tüketicilerin gıda ve içecek kategorisindeki yeni ürünlerden beklentisi ise “tadının iyi olması”.
12 ilde 4.155 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 68’i diğer tüketicilerin tavsiye ettiği yeni ürünleri denemeye hazır olduğunu belirtiyor.
Tüketicilerin yüzde 41’i pazarda yeteri kadar yeni ürün olmadığını düşünürken, yüzde 45’i ise yenilikçi özellikleri bulunan ürünler için daha yüksek ücret ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor.
Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin referansı olan Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu ise tüketicilerinin yüzde 45’inin satın alma isteğini artırırken, reklamlarda YSÜ logosuna yer vermek, tüketicilerin reklama güvenini artırıyor.
Araştırmaya katılan her 3 tüketiciden 2’si, eğer fiyatı makul ise başkaları tarafından önerilen yeni ürünleri denemek istiyor. 10 tüketiciden 4’ü, pazarda yeteri kadar “yeni” ürün olmadığını düşünürken; araştırma, kadınlar, 18-24 yaş grubu gençler ve yüksek sosyo-ekonomik düzeye sahip grupların, yeni ürünleri denemeye daha meyilli olduğunu ortaya koyuyor.
Gıda ve içecek için beklenti; tadının iyi olması
Araştırmaya göre, 25-44 yaş grubunun yeni ürünlerden beklentisi, “doğallık” olarak öne çıkarken; daha genç tüketiciler, yeni ürünlerin “yeni teknolojiye” sahip olmasını tercih ediyor. Türk tüketicilerin 5’te 1’i yeni ürünlerin “iyi fiyat-kalite dengesi” sunmasını tercih ederken, gıda-içecek kategorisindeki yeni ürünlerden tüketicilerin beklentisi, “tadının iyi olması” olarak ortaya çıkıyor.
36 ülkenin ardından Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen ve kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği “Yılın Seçilmiş Ürünü” programı kapsamında Tüketici İnovasyon Ödülü 2016’nın kazanan ürünleri, Mart ayında düzenlenen ödül töreninden açıklanmıştı.
Nielsen’in 4.155 tüketiciyle yüz yüze görüşerek yaptığı anketler sonucunda kazanan ürünlerin belirlendiği program kapsamında, Procter & Gamble, 8 markasıyla ödül alırken, Nestle Waters, Ezel Kozmetik, Duracell, Nobel İlaç ve Bayer Türk ise çeşitli kategorilerde tüketiciler tarafından ödüle layık görülmüştü. Son 23 ayda pazara çıkan ürünlerin katıldığı ve tüketicilerin ürünleri “albenisi”, “inovatif özelliği” ve “performansına” göre değerlendirdiği yarışmada ödül alan ürünler, Türk tüketicilerinin referansı olan “Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ)” logosunu 1 yıl boyunca tüm iletişimlerinde taşımaya hak kazanmıştı.
Pazar araştırması, tüketim malları perakende analizleri, özel araştırma ve karar destek hizmetleri veren çok uluslu araştırma ve analiz şirketi olan Nielsen, sunduğu çözümler ile trendlerin takip edilmesine yardımcı oluyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(12)