Asya, Avrupa ve Kuzey Afrika’dan 150 marka ve yaklaşık 5.500 ziyaretçinin katılımı ile gerçekleşmesi beklenen Food ingredients (Fi) Istanbul Gıda Bileşenleri Fuarı Fi Istanbul 2016, 4-6 Mayıs 2016 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek.
Gıda ham maddeleri, bileşenleri, yardımcı maddeleri, doğal içerikler ile Ar-Ge, pazarlama, kalite kontrol ve danışmanlık gibi sektörü yakından ilgilendiren tüm gereksinimler 4-6 Mayıs tarihleri arasında 3 gün süreyle Fi Istanbul 2016’da tek bir çatı altında bir araya gelecek. Ayrıca Fi Europe 2015 (Paris) Fuarı’nda inovasyon ödülü almış ürünlerden bazıları da Fi Istanbul 2016 da sergilenecek.
Fi Istanbul sadece fuar değil, sektör için aynı zamanda gıda bileşenlerine dair yeniliklerin ve en güncel bilgilerin paylaşıldığı ortak bir buluşma ortamı olma misyonunu da üstleniyor. ‘2016’ya genel bir bakış: Küresel gıda sektöründe zirvedeki trendlerin keşfedilmesi’, ‘Tuzu azaltma yaklaşımlarının görüşülmesi’, ‘Günlük yaşantımızda doğal kaynaklı tercihlerle kalori dengeleme–Yiyecek ve İçecek üreticilerinin karşılaştıkları zorluklar ve çözümleri nelerdir?’, Günlük gıda sektöründeki yatırım fırsatlarının aydınlatılması’, “Helal Nakliyat: Asyalılar vs. Avrupalı İslami Kesim için Yükümlülükler ve Fırsatlar”, ‘Sağlık ve refah trendindeki potansiyelin açığa çıkarılması’, ‘Temiz etiket trendine uymak için yeniden formülasyon’ konuları; Fi Istanbul etkinlikleri arasında dikkat çeken başlıklar arasında yer alıyor. Fi Istanbul ziyaretçileri ve katılımcıları tüm etkinliklere ücretsiz olarak katılabilecekler.
Fi Istanbul 2016 kapsamında Ekonomi Bakanlığı ve İstanbul İhracatçı Birliklerinin koordinasyonu ile Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Fas, Gürcistan, İsrail, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Mısır, Suudi Arabistan, Tacikistan, Tunus ve Ürdün olmak üzere 3 kıta ve 14 ülkeden firma yetkililerinin katılımı ile Alım Heyeti organizasyonu gerçekleşecek. Fuar katılımcıları Alım Heyeti programı çerçevesinde ikili görüşmeler ve iş bağlantıları yapma fırsatı yakalayacaklar.
Gıda bileşenleri endüstrisinin ekonomik büyüklüğünün 2018 yılında global düzeyde 40 milyar dolara ulaşmasının beklendiğine dikkat çeken UBM EMEA Istanbul Türkiye Operasyonlarından Sorumlu Başkanı Haluk Balcı, şu değerlendirmeleri yaptı:
“Türkiye gıda bileşenleri için bir merkez adeta. Her yıl ortalama 11 milyon dolar gıda bileşeni ithal etmekle birlikte, bugün Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika (EMEA) bölgesindeki en büyük tarım ürünü ihracatçılarından biri aynı zamanda. Türkiye tarım ve gıda endüstrisi, 2014 yılında 5,6 milyar ABD doları ticaret fazlası verirken, toplam gayrisafi katma değerin (GSKD) yüzde 9’unu oluşturuyor ve toplam iş gücünün dörtte birine istihdam sağlıyor. Türkiye, büyüyen ekonomisi ve Avrupa’nın aksine sahip olduğu genç nüfusu ile pek çok sektöre yeni iş fırsatları sunan cazip ve dikkat çekici bir pazar.
Fi Istanbul’un bir önceki organizasyonunda fuar ziyaretçilerinin yüzde 73’ünü satın alma yetkisine sahip yöneticiler oluşturdu. Aralarında Çin, Amerika, İngiltere, Tunus, İspanya, Mısır, İsviçre, Mısır, Singapur, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri gibi çok farklı 80 ülkeden ziyaretçilerimiz Fi Istanbul’daydı. Coğrafi dağılıma baktığımıza ise ziyaretçilerimizin yüzde 72’sinin Türkiye, yüzde 12’sinin Avrupa ve yüzde 15’inin diğer ülkelerden geldiğini gördük. Türkiye’de bir fuarın uluslararası sayılması için ziyaretçi sayısının yüzde 5’i geçmesi gerekmekte. Bu açıdan bakacak olursak geçtiğimiz yıl fuar ziyaretçilerinin yüzde 21’ini uluslararası ziyaretçiler oluşturuyordu.”
Uluslararası bir fuar düzenlerken yerel üreticinin hem fuar katılımcısı hem de ziyaretçisi olarak önemine değinen UBM EMEA Istanbul Türkiye Operasyonlarından Sorumlu Başkanı Haluk Balcı, uluslararası olmanın yolunun yerel üreticiyi organizasyona dahil edebilmekten geçtiğini belirtti. Bu anlamda Fi İstanbul 2016’ya Türkiye genelinden yerel üreticilerin katılım ve ziyaretlerini sağlamak için roadshowlar düzenlediklerini vurgulayan Haluk Balcı, yerel üreticiye ilişkin çalışmalarını şöyle anlattı:
“Anadolu’daki yerel üreticileri bilgilendirmek ve gıda bileşenlerine dair dünyadaki gelişmeleri paylaşmak amacı ile roadshowlar düzenledik. Konya ve Gaziantep’te organize ettiğimiz etkinliklere Konya, Karaman, Eskişehir, Gaziantep ve civar illerinden katılım oldu. Bu etkinliklerde AAK Türkiye, Yener Gıda ve Aromsa gibi katılımcı firmalarımız da bizleri yalnız bırakmayarak etkinliklerimizde yer aldılar” şeklinde konuştu.
Global bilgi ağını ve dünya genelindeki yerel pazarlarda edindiği deneyimleri bu roadshowlarla Anadolu’ya taşıyan Fi İstanbul 2016’nın tanıtım çalışmalarında lokal üretici için fuar sürecinde düzenlenecek tur programlarından da bahsedildi. Fuarı ziyaret etmek isteyen yerli üretici bu turlar sayesinde planlı bir program çerçevesinde, zamanı doğru kullanarak iş odaklı görüşmeler yapabilecek.
Fuar hakkında daha fazla bilgi için
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(26)