Doğru zeytinyağının tanınmasının ve tüketilmesinin önemini vurgulayan Zeytindostu Derneği, Ekşi Maya’da düzenlediği seminer ile katılımcılara zeytin ağaçlarının Türkiye için önemi ve hakiki zeytinyağının özellikleri hakkında bilgi verildi.
Zeytindostu Derneği’ni, sektörün iç tüketimini artırabilmek ve tüketicilerin zeytinyağı hakkında yanlış bilinçlendirilmesini önlemek amacı ile Ekşi Maya’da seminer düzenledi. Ankara’nın iş ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerinin yoğun katılım gösterdiği tadım etkinliğinde katılımcılara zeytin ağaçlarının Türkiye için önemi ve hakiki zeytinyağının özellikleri anlatıldı.
Doğru zeytinyağının tanınmasının ve tüketilmesinin önemini vurgulayan Zeytindostu Derneği tadım eğitmenleri Hüseyin Bozkurt ve Birsen Pehlivan tarafından eğitime katılan isimlere sertifikalarını takdim etti. Yaklaşık iki saat süren eğitimde katılımcılar doğru üretilmiş doğal zeytinyağın nasıl ayırt edileceğinin bilgisini ve zeytinyağının tedavi edici özelliklerini öğrenme şansına sahip oldu.
Zeytindostu Derneği hakkında…
Zeytindostu Derneği internet ortamında oluşan bir paylaşım grubunun 2006 yılında Dernekleşmesi ile kuruldu. Derneğin temel prensipleri ise sektörün tüm bileşenlerini bir araya getirmek ve makro menfaatlere yönelik faaliyetler gerçekleştirerek, sektör sorunlarına çözümler aramak olarak belirlendi. Dernek, kuruluş amacı olan ‘’ sektörü ulusal ve uluslararası boyutta hak ettiği seviyeye çıkarmak’’ hedefiyle bu ekseninde çalışmalar yürütüyor. Sektörün bir sorunu olan ‘‘Kalite’’ sorununun, nasıl çözüleceği konusunda firmalara yol göstermesi için Ulusal boyutta zeytinyağı kalite yarışmaları düzenleniyor. Dernek olarak sektördeki kalite sorununun eğitim ve teknolojiyle çözüleceği bilinciyle kaliteli zeytin ve zeytinyağına ulaşmak için öncelikli olarak üreticinin eğitimine önem vererek, bir dizi üretici eğitimleri düzenleniyor. Zeytinyağının duyusal kriterleri konusunda hem üreticide, hem tüketicide ciddi bir bilgi eksiği olması nedeniyle dernek eğitimlerinin bir bölümünü zeytinyağı tadım eğitimleri oluşturuyor. Bu eğitimlerde duyusal kriterler ve üretim aşamasında uyulması gereken doğru uygulamalar anlatılıyor. Üretici tüketici ayrımı gözetilmeye eğitimlerde üreticiler uygun koşullarda zeytinyağı üretmeyi öğrenirken, tüketicilerde hangi yağı nasıl tüketeceğini öğreniyor. Butik üreticilerin kümelenme modeliyle birlikte hareket etmesi ve birlikte hareket etmenin verdiği güçle sektörde daha aktif rol almasının sağlandığı çalışmalar kapsamında, ‘‘Anatolive Fuarı’’, ‘‘1. Uluslararası Fotoğraf Yarışması’’, ‘’El, ele zeytinyağında %100 güvence projesi’’ ve sektörde bir prestij çalışması haline gelen ‘‘Geleneksel Zeytindostu Takvimleri’’ gibi bir çok aktivite gerçekleştirildi.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(17)