Carrefour’un darboğaz stratejisi güçlendikçe, Brezilya ve Avrupa’nın güneyi ilk çeyrek satışlarındaki büyümenin başını çekiyor.
Dünyanın en büyük 2. perakendecisi olan Fransa merkezli Carrefour, tüm yılın kârıyla ilgili beklentilerin artmasından memnun olduğunu ifade etti.
Firmanın finans ve mali işler müdürü Pierre Jean Sivignon, İspanya’nın gelişmekte olan ekonomisinin Fransız perakendeciye olumlu yansıdığını, öte yandan fiyat indirimleri ve yenilenen mağazaların İtalya’daki satışları arttırdığını, hisselerin %5 artışla 26,37 avro seviyesine ulaştığını söyledi.
Carrefour’un esas merkezi Fransa’dan sonra gelen en büyük 2. pazarı Brezilya’daki mağaza satışları da yılın bu çeyreğinde %9,9 oranında arttı.
Carrefour, Brezilya’daki rakibi Fransız perakendeci Casino ve ABD’deki rakibi Wal-Mart’a kıyasla, piyasadaki durgunluktan daha az etkilendi. Bunun nedeni firmanın esasen gıda ürünleri satması ve gıda ürünlerinin tüketici harcamasındaki düşüşten daha az etkilenmesi.
Çin sert koşullara rağmen gelişiyor
İçinde bulunduğumuz çeyrekte, satışlarda %8,4 düşüş görülen Çin’deki ticaret koşulları halen zor. Çin’de, 2015’in son çeyreğinde de %15’lik bir düşüş yaşanmıştı.
Firma Çin’deki operasyonlarını tekrar yapılandırıyor. Elektronik ticareti ve küçük perakende dükkanları çoğaltmak için çalışan firma, maliyeti azaltmak ve taze ürünlere daha fazla odaklanmak amacıyla lojistik merkezleri açıyor. Firma bu hamlelerin 2016’nın sonu ile 2017’nin başı arasındaki dönemde Çin’de elde edilen sonuçları etkilemesini bekliyor.
Avrupa’nın en büyük perakendecisi olan Carrefour, ilk çeyrekteki satışlarının 20,05 milyar avro (22,58 milyar dolar) olduğunu, bu rakamların analistlerin ortalama tahmini olan 20,04 milyar avro ile aynı doğrultuda olduğunu açıkladı.
Düşük petrol fiyatlarının ve döviz kurlarındaki değişimlerin etkisini çıkardıktan sonra geride kalan gelir artışı önceki yıla kıyasla %3,2 oldu. Önceki yılın son çeyreğindeki büyüme hızı %2,4’tü.
Carrefour değişen tüketici tercihini takip ediyor
Geçtiğimiz ay Carrefour, toparlanmaya devam etmek amacıyla Avrupa’da mevcut mağazalarında yenilik yapacağını ve daha fazla mağaza açacağını söylemişti. Firma ayrıca zarar eden Çin işletmelerini canlandırmanın biraz zaman alacağını da ifade etmişti.
Hipermarketler alanında uzman olan Carrefour, tüketicilerin son zamanlarda yerel ve internet üzerinden alışverişe yöneldiğini gördü. Firma bunun karşısında fiyatları ve maliyetleri düşürdü, büyümeyi küçük mağazalara yönlendirdi, mağazaları yeniledi ve yöneticilere daha fazla bağımsızlık sağladı.
Bunun aksine, AB’deki kampilobakter insan direnci ortalaması %60 civarında.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(12)