Akıllı telefon devriminin merkezinde yer alan gıda endüstrisinde, sosyal medya konusunda doğru politikayı benimsemenin önemli olduğu kaydedildi.
Tarım, gıda ve emlak sektöründe uzmanlaşan hukuk firması Roythornes’un ortak avukatı Maz Dannourah’a göre gıda endüstrisi akıllı telefon devriminin merkezinde yer alıyor, ancak bu noktada doğru sosyal medya politikasını benimsemek oldukça önemli.
Roythornes, iletişim firması Pelican Communications ile birlikte ‘İş Dünyasında Sosyal Medya’ isimli bir anket gerçekleştirdi ve gıda işletmelerinin sosyal medyayı nasıl kullandığını ve bunun son yıllarda nasıl değiştiğini inceledi.
İngiltere firmalarının %26’sının sosyal medya politikası yok
Çalışma, iş dünyasındaki en büyük 5 sosyal medya kanalı olarak Twitter, Linkedin, Facebook, YouTube ve GooglePlus’ı belirledi. Çalışmada ayrıca firmaların %74’ünün sosyal medya politikasına sahip olduğu, %26’sının ise böyle bir politikaya sahip olmadığı görüldü.
Gıda ve içecek işleme, paketleme ve lojistik alanında İngiltere’deki önemli ticaret etkinliklerinden biri olan Foodex 2016’ta konuşan Dannourah, sosyal medya kullanımında ciddi bir artış görüldüğünü ve bununla ilgili firma politikalarının da çoğaldığını ifade etti.
Dannourah, mevcut bir politikaya sahip olmanın önemli olduğunu söyleydi ve örnek olarak McDonalds firmasının başlattığı, sonradan müşterilerin olumsuz deneyimleri paylaşmasıyla geri tepen bir kampanyadan ve süpermarket zinciri Tesco’nun at eti skandalı yaşarken yaptığı, sonradan uygunsuz olduğu için özür dilemek zorunda kaldığı bir paylaşımdan bahsetti.
İşletmelerin, dahili ve harici politikaları etkileyen 5 ana unsurun farkında olması gerektiğini vurgulayan Dannourah, unsurları şu şekilde sıraladı: İstihdam/İnsan Kaynakları, Güvence, Marka Yönetimi, Sosyal Medya Politikaları.
Daha fazla bilgiye erişim
Dannourah, sosya medyanın işe alım sürecinde bilgiye daha fazla erişim sağladığını ve potansiyel bir adayın incelenmesinde yardımcı olabileceğini söyledi, öte yandan ayrımcılığa karşı uyarıda bulundu.
Dannourah şunları sözlerine ekledi: “Sosyal medyayı kullanacaksanız, kasıtlı veya kasıtsız ayrımcılığa dikkat edin. İnsanların, onlara ait Linkedin veya Facebook gibi sosyal medya hesaplarını inceleyeceğinizden haberdar olmaları gerekiyor.”
“Ayrıca firmalar marka yönetimine dikkat etmeli. Kötü bir tweet nelere yol açabilir? Geri dönüşü olmayan bir hasar ortaya çıkabilir mi? Bu hasar neye mal olur? Sosyal medyanın kötü kullanılması işletmeye büyük bir zarar verebilir, firmalar daha başlangıçtan bu konunun farkında olmalı.”
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(5)