Danone, ilk çeyrekte yakalanan satış rakamlarının beklenenden daha yüksek olduğunu ve yüksek satış ve kârlılığı yıl boyu sürdürmeyi hedeflediklerini kaydetti.
Actimel ve Activia gibi markalara sahip olan, dünyanın en büyük yoğurt üreticisi Danone, Brezilya ve Rusya’daki zor koşullara rağmen bu yılı yüksek satış ve kârlılıkla geçirme beklentisi içinde olduğunu ifade etti.
Danone, Asya’daki güçü bebek gıdası satışları, Kuzey Amerika’daki güçlü süt ürünü talebi ve su sektöründeki performansın beklenenden iyi olması sayesinde, ilk yıl gelirlerinde geçtiğimiz yıla kıyasla %3,5 oranında bir artış yakaladığını kaydetti.
Yakalanan artış, analistlerin grup satışlarındaki yıllık büyüme için yaptığı %3,2’lik tahmini geride bıraktı. Danone’nin hisseleri ise %4’e yakın bir oranda arttı.
Nestle, Unilever ve Danone rekabeti
Küresel olarak Nestle ve Unilever ile rekabet halinde olan firma, Avrupa’daki zor piyasa koşulları ve Asya’daki gıda güvencesi endişelerinin etkileriyle baş etmek zorunda olduğu belirtildi.
Danone’nin ilk çeyrek performansı rakiplerinin gerisinde kaldı. Unilever’in ilk çeyrek satış performansı %4,7 artarken, Nestle’nin üretim satış büyümesi ise %3,9 oldu.
Ekim 2014’te genel müdür olarak göreve gelen Emmanuel Faber, 2020 itibariyle Danone’yi tekrar kârlı ve sürdürülebilir büyümeye döndürmek için çalışıyor, Çin’deki işletmelerini ve Avrupa’daki süt birimini revizyondan geçiriyor.
Süt ürünleri önemli bir unsur
Faber, ilk çeyrek performansının Danone’nin süt ürünleri gündemindeki ilerlemeleri de kapsadığını söyledi.
Grup toplamının çoğunu oluşturan süt ürünlerinin satışı ilk çeyrekte %2,3 arttı. Fiyatlarda görülen %4,4 oranındaki artış, büyük oranda Rusya ve Brezilya’dan kaynaklanan hacim düşüşünü geri bıraktı.
Danone’nin Avrupa’da Danonino, Actimel ve Activia markalarını tekrar piyasaya süreceği kaydedildi. Bu hamle, ikinci çeyrekteki ilerlemeyi yönlendirdi ve yıl sonu itibariyle bölgedeki süt ürünleri satışlarını istikrarlı hale getirmeye yardımcı oldu.
Uluslararası birinci sınıf bebek gıdası markalarına yönelik talebin Çin’deki satışları yönlendirdiği, bebek gıdası satışlarının bu çeyrekte %4,8 oranında arttığı kaydedildi.
Firmanın su sektöründeki işlerinin Avrupa, Latin Amerika ve Asya’daki iyi performans sayesinde %2’lik beklentileri aşarak %3,9’luk büyüme oranını yakaladığı, Çin’in ise bu tablonun dışında kaldığı belirtildi.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(23)