Kabaca 1980 ile 2000 arasında doğanlardan oluşan Y kuşağı bireyleri, sağlık ve zindeliğe yönelik artan ilgisi için ne yapıyor? Arama yapıyorlar. Google Arama verilerine göre fonksiyonel gıdalar, gıda trendleri arasında önemli bir yere sahip.
Google Arama verileri, başlıca 5 trendi belirledi. Bunlardan bir tanesi de markalar için büyük bir fırsat anlamına gelen “fonksiyonel gıdalar”.
Günümüzün sofraları, 10 yıl öncesine kıyasla oldukça farklı. Önemli farklılıklardan birisi, çatalın yanında duran akıllı telefon. Üstelik her tabakta, bireylerin tercihine göre farklı yemekler var. Teknoloji sayesinde insanlar kendilerinin ve sevdiklerinin yedikleri konusunda daha fazla kafa yoruyor. Bu düşünce, tüketicilerin Google’da yaptıkları aramalarda belirginleşiyor.
Dijital dünya sağlık alanındaki ilgiyi besliyor
Manhattan’daki Eleven Eleven Sağlık Merkezi’nin kurucusu Dr. Frank Lipman, sağlıklı beslenmek için dikkatli olmak gerektiğini söyledi. Kendi nesline kıyasla Y kuşağının farkındalığının 10 kat fazla olduğunu söyleyen Lipman, Y kuşağının sağlıklı olmak ve beslenmek konusunda daha ilgili olduğunun altını çizdi.
İnsanlar doğru beslenmek amacıyla internete girerek gıda konusundaki bilgilerini arttırıyor ve daha bilinçli tercihler yapıyor. “Ne yesem?” sorusunun düşünüldüğü anlarda, insanlar belirli fizyolojik etkileri olan en iyi gıdaları bulmak için arama yapyor.
Fonksiyonel gıdalar ve faydaları hakkında bilgi edinmek
Google tarafından yayınlanan Gıda Trendleri raporuna göre, belirli gıdaların sağlığa iyi gelen faydaları konusunda artan bir tüketici ilgisi var. Uzmanlar bu tip gıdalara fonksiyonel gıdalar diyor.
Son 2 yılda en çok trend olan gıdalar arasında zerdeçal, elma sirkesi, avokado yağı, kudret narı ve kefir gibi “sağlıklı” bileşenler bulunuyor. Bu bileşenlerin cilde, libidoya, enerjiye iyi geldiği ve depresyon, insomnia ve ağrıyı iyileştirdiği ifade ediliyor. Aslında, “faydaları” ifadesi bu gıdaların birçoğuyla birlikte aranan bir kelime. İnsanlar günümüzde belli gıdaları beslenmesinden çıkarmaktan çok bazı bileşenleri eklemeye odaklanıyor.
Fonksiyonel gıdalara yönelik ilgi hiç olmadığı kadar fazla. Kanserden depresyona, her şeyi iyileştirdiği ifade edilen zerdeçal fazlasıyla öne çıkıyor. Son 5 yılda zerdeçalla ilgili aramaların sayısı %300’den fazla arttı.
“Ne yesem?” anları, mobil cihazlardan yapılan aramalar ve Pazartesi günleri
En çok trend olan 10 fonksiyonel gıdadan 5’iyle ilgili aramaların %50’si mobil cihazlardan yapılıyor. Aslında, kısa bir süre önce yapılan çalışmaya göre gıda ve içecek terimlerini arayan insanların %35’i bu aramayı telefonuyla yapmış.
Bu aramalar, genellikle insanların öğünlerini planladığı, alışveriş listeleri yaptığı veya çok yediğini düşündüğü bir haftasonundan sonra tekrar sağlıklı yemeye karar verdiği pazartesi günlerinde yapılıyor. Ortalamada, en çok aranan 10 fonksiyonel gıdayla ilgili aramalar Pazartesi günü zirve yapıyor.
“Nasıl kullanmalıyım?” sorusu sorulduğunda bulunan yemek tarifleri
İnsanlar ne yiyeceğine karar verdikten sonra nasıl yiyeceğini de öğrenmek istiyor ve bu anlarda yemek tariflerini arıyor. Örneğin, zerdeçal aramalarıyla ilgili en çok öne çıkan çağrışımlar, tüketicilerin bu bileşeni nasıl tüketeceğini ve beslenmesine nasıl katacağını anlamak istediğini gösteriyor.
Böyle zamanlarda YouTube da popüler bir adres. Zerdeçalın nasıl tüketileceğiyle ilgili en popüler 5 video toplam 3,9 milyon kez izlenmiş.
Pişirmenin ötesinde, tüketiciler ve markalar bu bileşenleri kullanmanın yaratıcı yollarını buluyor. En çok izlenen YouTube videoları, zerdeçalın diş beyazlatma, yüz maskesi, kıyafet boyama gibi amaçlarla kullanıldığını gösteriyor. Öte yandan elma sirkesinin yumuşatıcı ve yüz temizleyici gibi amaçlarla kullanıldığı görülüyor.
Markalar ürünlerini ve konumlarını “daha sağlıklı hale getiriyor”
Bazı markalar bu gelişmeler karşısında, fonksiyonel bileşenler ekleyerek ürünlerini “sağlıklı hale getirmeye” çalışıyor. Süpermarket raflarıyla ilgili bir anket; chia, keten ve probiyotiklerin krakerlere, çikolatalara ve sakızlara eklendiğini gösteriyor.
Bu noktada bazı kozmetik firmalarının da fonksiyonel bileşenleri üründe kullandığı görülüyor. Nestlé firması da, hastalıkları tedavi edecek bir “tıbbi gıdalar” grubu oluşturudu.
Firmalar ürünleri “sağlıklı hale geitrmenin” ötesinde, tüketicileri işlevsel gıdalar ve bileşenler konusunda daha iyi eğtebilir. NBA Basketbol Takımı, Atlanta Hawks’ın spor beslenmesi uzmanı olan Marie Spano, etiketlerin daha açık olması ve anlaşılması kolay dil kullanılması ihtiyacını vurguladı.
Küresel gıda sektörünün büyük firmalarından General Mills, glütensiz ürünler yönündeki tüketici ilgisinin arttığını farkettiğinde, ürün formülasyonundan internet reklamlarına her şeyi buna göre uyarladı. Daha fazla insan fonksiyonel gıdalarla ilgilendikçe, firmalar General Mills’ten bir şeyler öğrenebilir. “Ne yesem?” ve “nasıl yesem?” sorularının akla geldiği anlar, tüketici niyetiyle ilgili değerli bilgiler sağlayabilir. Bu, markaların, büyüyen sağlık ve zindelik trendine inovatif yollarla karşılık vermek gibi büyük bir fırsata sahip olduğu anlamına geliyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(35)