Nestlé, yeni CEO olarak Ulf Mark Schneider’ı atayarak, birtakım satın almalar yoluyla beslenme ve tıbbi gıdalar alanındaki büyümenin önünü açtı.
Ulf Mark Schneider, önceden sağlık hizmetleri firması Fresenius’un başındaydı. Schneider’ın Fresenius firmasında 13 yıl görev yaptığı dönemde, net geliri 12 kat arttıran anlaşmalara imza atıldı.
Öte yandan geleneksel gıda sektöründeki ilerlemesinde hızını kaybetmiş durumda olan Nestlé, 3 yıldır büyüme hedeflerinin gerisinde kalıyor.
Schneider, Nestlé’deki yeni görevine 1 Ocak 2017 itibariyle başlayacak.
Bu atamayla birlikte İsviçreli Nestlé firması ilk kez dışarıdan bir CEO’yu işe almış oldu. Analist ve yatırımcıların yeni CEO atamasını ve firmanın küçük ancak kârlı sağlık sektöründeki potansiyelini olumlu karşılaması üzerine firmanın hisseleri %3,5 oranında arttı.
Bazı analistlere göre, Nestlé’nin tüketici ürünleri sektörü dışından bir CEO’yu göreve getirmesi şaşırtıcı ve bu gelişme firmanın işletme olarak bir dönüşüm geçirmek istediği şeklinde yorumlanabilir.
Sağlık ürünleri hızlı büyüyen bir kategori
Toplam satışları 90,8 milyar doları bulan Nestlé’nin sağlık kategorisindeki satışları 4,09 milyar dolar civarındaydı.
Sağlık ürünlerinin bulunduğu grup, firmanın geleneksel gıda ve içecek işletmelerinden daha hızlı büyüyor ve daha yüksek kârlılık sağlıyor.
Nestle’nin geleneksel gıda ve içecek işletmeleri arasında Nescafe hazır kahve ve KitKat çikolata bulunuyor.
Nestlé, son yıllarda alzheimer veya sindirim sistemi hastalarına yönelik tıbbi gıdaların da yer aldığı sağlık ürünleri ile yakın bir şekilde ilgileniyordu.
Analiz uzmanlarına göre, sağlık ürünleri sektöründeki büyüme 2015 yılında %7,6’ydı. Nestlé’nin genel olarak büyüme oranı ise %4,2’de kaldı.
Sağlık ürünleri kar marjı açısından da daha parlak
Sağlık işletmeleri kar marjı anlamında da öne çıkıyor. Nestlé’nin genel işletme kâr marjı 2015 yılında %15,1 olarak kayda geçerken, sağlık işletmelerinin kar marjının %20 seviyesini aşması bekleniyor.
Bir başka analiste göre Nestlé’nin işletmelerinin çoğunluğu, tahmin edilebilir gelecekte gıda sektöründe kalmaya devam edecek. Bununla birlikte Nestlé sağlık alanında da büyümek istediğine dair sinyaller veriyor.
Yatırımcılar da sağlık ürünlerine yönelimi destekliyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(29)