Türkiye’nin yükselen sektörü entegre hizmet yönetimi ile kuruma özel şekillendirilen entegre hizmetlerle çalışan memnuniyetinin yanı sıra kurumların karlılığı da artıyor.
İş merkezleri ve plazalardan hastanelere, fabrikalardan okullara kadar tüm işletmelerin ihtiyacı olan yemek, temizlik, teknik bakım, ofis destek hizmetleri, enerji yönetimi, resepsiyon gibi birçok hizmeti tek noktadan alması anlamına gelen entegre hizmet yönetimine eğilim giderek artıyor.
13 Temmuz Dünya Tesis Yönetimi Günü öncesinde Türkiye’de hizmet sektörüyle ilgili açıklamalarda bulunan Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Genel Müdürü Ahmet Zeytinoğlu, iş dünyasında yeni trendin kurumların yemek, temizlik, teknik hizmetler gibi ihtiyacı olan tüm hizmetleri tek noktadan alması olduğunu söyledi. Zeytinoğlu, “Biz kuruma özel şekillendirdiğimiz entegre hizmetlerle hem çalışan memnuniyetinin artmasına destek oluyoruz hem de kurumlara yüzde 10’a varan karlılık sağlıyoruz” dedi.
Türkiye’de tesis yönetimi ve entegre hizmet sektörü konusunda değerlendirmelerde bulunan Ahmet Zeytinoğlu, entegre hizmetin sağladığı avantajları fark eden kurumların sayısının her geçen gün arttığının altını çizdi.
İş dünyasının artık tüm hizmetleri bir kaynaktan almanın hem kolaylığının hem de karlılığının farkına vardığını belirten Zeytinoğlu, “Birden çok hizmeti aynı anda sunduğumuz müşterilerimizin oranı yüzde 40’ı geçiyor ki bu oran ile sektörde lider konumdayız. Kurumların kendi faaliyet alanları dışındaki tüm hizmetleri sunuyoruz. Uzman kadromuzla iş süreçlerinin optimizasyonunu sağlıyor ve yaşam kalitelerini yükseltiyoruz” diye konuştu.
Doğru planlanmış ve ihtiyaca göre hazırlanmış entegre hizmetlerin çalışan memnuniyetini de arttırdığını belirten Zeytinoğlu, “Hizmetlerimizi planlamadan önce kurumlarla bir araya geliyor ve hem çalışan profillerini hem de ihtiyaçlarını analiz ediyoruz. Bu analiz sonucunda yemek menülerinden, toplantı odalarının temizlik frekansına kadar her şeyi kuruma özel planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Hizmet sektöründe bütçeyi, aylık çalışan maliyeti yükseltiyor
Eskiden hizmet sektöründeki en büyük sıkıntının performansın ölçümlenememesi olduğunu vurgulayan Zeytinoğlu, “Eski sistemlerde bilinen aylık sabit personel maliyeti çıkarılıyor, buna göre teklifler hazırlanıyordu. Bu sistem bütçeleri şişiriyordu. Biz bunu önlemek için sadece o kurumun ihtiyacı olan hizmeti sunuyoruz. Hizmet Düzeyi Sözleşmesi (SLA- Service Level Agreement) dediğimiz bu sistemi 80 ülkede uyguluyoruz. Mobil ekip ve benzeri çözümler ile sabit maliyetleri azaltarak tasarruf sağlıyoruz. Sonuç olarak SLA ile yüzde 3 ile yüzde 10 arasında verimlilik sağlayabiliyoruz” diye konuştu.
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi
Türkiye’de 1992 yılından bu yana faaliyette bulunan Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi, şirketler ve kamu kuruluşlarına yemek, temizlik, bina yönetimi, teknik destek, çamaşırhane, resepsiyon, dokümantasyon yönetimi gibi pek çok alanda hizmet sağlıyor. Sodexo’nun global vizyonunun bir parçası olarak Türkiye’deki operasyonlarda tedarik zinciri ve istihdamın tamamı yerel kaynak kullanarak gerçekleştiriliyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(5)