Moody’s Yatırımcı Hizmeti firması, ambalajlı gıda sektörüne yönelik görünümünü “istikrarlı”dan “olumlu”ya yükseltti. Moody’s tarafından yapılan son analize göre ambalajlı gıda sektörünün geleceği parlak.
Moody’s 30 Eylül’de yayınladığı bir rapor ile gıda endüstrisinin verimlilik yönündeki girişimlerinin başarılı sonuçlandığını öne sürdü. Bununla birlikte, brüt gelir artışında geleceğe dönük büyüme çok büyük değil.
Maliyet tasarrufu stratejileri ambalajlı gıda sektörünü ileri taşıyor
Raporda şu ifadelere yer verildi:
“Gittikçe artan sayıda firma, büyük ölçekli maliyet tasarrufu stratejilerinin faydasını görmeye başlıyor.
Önceden %4 ile %4,5 olarak belirlediğimiz gelecek 12 ile 18 ay arasındaki esas işletme gelirini %4,5 – %5,5 seviyesine çıkardık. Mondelez International Inc. (Baa1 istikrarlı) ve Kraft Heinz Foods Co. (Baa3 istikrarlı) buna dahil değil. Bu 2 firma da dahil edildiğinde, işletme geliri tahminimiz önemli şekilde artıyor ve %8 ile %9 arası büyüme seviyesine çıkıyor.”
Mondelez ve Kraft Heinz, endüstrinin maliyet azaltma ve kârı arttırma çalışmalarında başı çeken 2 firma. Moody’s, bu 2 firmanın endüstrinin işletme kârı büyümesinin %65’ini temsil ettiğini tahmin ediyor. Her iki firma da önemli yeniden yapılandırma çabalarını sürdürüyor.
Verimlilik iyileştirmeleri kârlılığı arttırıyor
Mondelez ve Kraft Heinz’ın yanında, Moody’s in değerlendirmeye aldığı firmaların çoğu verimlilik iyileştirmeleri yoluyla kârlılığını arttırıyor. Moody’s, gider tasarrufunun 2017 yılında daha belirgin hale geleceğini de vurguladı.
Rapora göre satın alma ve birleşmeler, gıda firmalarının ilerlemek için portfolyolarını konumlandırmak için kullandığı önemli bir araç olmaya devam edecek.
(1)