Türkiye traktör pazarının kesintisiz 9 yıldır lideri olan TürkTraktör’ün Ocak-Eylül dönemindeki toplam traktör üretimi 35.364 adet; toplam satış rakamı da 34.018 adet oldu.
Türk otomotiv sektörünün halen faaliyetteki en köklü üreticisi, tarım sektörünün öncü şirketi TürkTraktör, 2016 yılının 9 aylık dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
Koç Topluluğu şirketlerinden TürkTraktör, 2016 yılının üçüncü çeyreğinde yaptığı çalışmalarla birlikte 9 ayı 2,5 milyar TL’lik toplam ciroyla tamamladı. Yılın 9 aylık döneminde şirketin brüt kârı geçen yılın aynı dönemine göre %20 oranında artışla 529 milyon TL’ye ulaştı. Şirketin faaliyet kârı 333 milyon TL olarak gerçekleşirken; büyümeye paralel olarak FAVÖK tutarı da bir önceki yıla göre %20 artarak 374 milyon TL’ye çıktı.
TürkTraktör’ün 9 ayda elde ettiği sonuçlarla birlikte net kârı 276 milyon TL olarak kaydedildi.
“Modern tarıma yön verme vizyonu” ile 1954 yılından beri çiftçilerin ihtiyaçlarını gelişen teknolojiler ışığında, Türk mühendisler tarafından tasarlanıp geliştirilen ve aynı zamanda da kendi fabrikalarında üretilen ürünlerle karşılamayı sürdüren TürkTraktör, üretimini ilk 9 ayda 35.364 adede çıkardı. Şirket, yurt içi pazarda 24.558; yurt dışı pazarda ise 9.460 adetlik satış yaparak; 9 aydaki toplam satışını 34.018 adede taşıdı.
TürkTraktör 9 yıldır pazar lideri
2016 yılının 9 aylık dönemine ilişkin finansal sonuçları değerlendiren TürkTraktör Genel Müdürü Marco Votta, şunları söyledi:
“2016, başarılı çalışmalarımızla hedeflerimize sağlam adımlarla ilerlediğimiz bir yıl olmaya devam ediyor. Türkiye traktör üretiminin %70’ini karşılayan ve pazardaki liderliğini 9 yıldır sürdüren TürkTraktör olarak, 9 aylık dönemi güzel sonuçlarla tamamladık. 3. çeyrekte de hedef odaklı çalışmalarımız ve devreye aldığımız kurumsal kaynak planlama (ERP) projemiz ile üretim başta olmak üzere tedarik zincirinden müşteriye uzanan tüm iş süreçlerimizde teknoloji kullanımını iyileştirdik. Bugün tohumlarını ektiğimiz bu proje ile amacımız verimlilik, optimizasyon ve veriye anlık ulaşım gibi önemli noktalardaki faydaları önümüzdeki dönemlerde almak. Yılın başından bu yana toplam cirodan, brüt ve net kar ile yurt içi ciroya kadar farklı birçok alanda aldığımız sonuçlar; yılın kalan dönemi için bizlere iyi bir motivasyon kaynağı oldu.”
“Türkiye dördüncü büyük pazar konumunda”
Türkiye traktör pazarına ilişkin açıklamalarda da bulunan Marco Votta, “Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı rakamlara göre; 2016 yılı 8 aylık dönemde yurt içi traktör pazarı bir önceki yıla göre %7 büyüyerek 43 bin 195 adede yükseldi. Türkiye tüm dünyada satılan traktör adedi bakımından 4. büyük pazar konumunda. Gerçekleştirdiğimiz üretim ve satışlarla, Türkiye’deki pazarın hem ihtiyaçlarını karşılamaktan hem de gelişimine katkıda bulunmaktan dolayı gurur duyuyoruz.”
Yılın 9 ayındaki başarılarını, farklı alanlarda kazandıkları ödüllerle de taçlandırdıklarını vurgulayan Votta, başarılarının gerek ulusal gerekse de uluslararası platformlarda konuşulması ve ödüllendirilmesinin kendileri için ayrı bir önem ifade ettiğini kaydetti. Votta, “İK projelerimizin Stevie Ödülleri’nde kazandığı başarılar, 2015 Yılı Faaliyet Raporu’muzun uluslararası platformlarda layık bulunduğu ödüller; Brand Finance tarafından yapılan marka araştırması sıralamasında yükselen yerimiz, bunlardan sadece birkaçı. 2017 yılını sadece üretim ve satış tarafındaki başarılarımızla değil; farklı alanlara da TürkTraktör imzasını atarak karşılamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.
(8)