Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesi kapsamında, Ege Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları Birliği üyesi taze kiraz ve üzüm ihracatçı firmalarına eğitim verildi.
Türkiye’nin taze üzüm ve kiraz ihracatında Uzakdoğu pazarına odaklanan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, yeni hedef pazarlara açılmanın yanında mevcut pazarlarda da konumunu sağlamlaştıracak çalışmalar yürütüyor.
Ekonomi Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Tebliği kapsamında uygulamaya konulan URGE Projesi ile firmaların rekabetçiliğini artıracak adımlar atılmaya başlandı. URGE projesi üye firmalarına yönelik olarak “Kurumsallaşma ve Yalın Yönetim” eğitimi gerçekleştirildi.
“Eldeki kaynaklar daha verimli ve etkin kullanılmalı”
Eğitim, Yalın Enstitü Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Akgül tarafından verildi. İhracatın artması için firmaların istikrarlı şekilde büyümesi, bunun da daha çok müşteriye sürdürülebilir satış yapılarak sağlanabileceği; bunun için de şirketin daha çok kaynak (insan, finansal, tesis ve alt yapı) kullanmasına ihtiyaç olmadığı ve eldeki kaynakların daha verimli ve etkin kullanımı ile mümkün olabileceği vurgulanan eğitim ile sektörde işletme giderlerinin düşürülmesi hedefleniyor.
URGE Projesi ile taze kiraz ve üzüm üretiminde dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alan Türkiye’nin daha katma değerli ihracat yapmasını hedeflediklerini belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar, sektörün katma değerli ürün ihracatında sağlayacağı başarıyla 2023 ihracat hedeflerine ulaşabileceğini söyledi.
“Firmalarımıza check-up yaptık”
URGE Projesi ile Ege Bölgesi’nde faaliyet gösteren taze üzüm ve kiraz ihracatçılarının Rusya ve Avrupa Birliği pazarına bağımlılıklarını azaltmayı amaçladıklarını dile getiren Seyyar, “Uzakdoğu ülkelerine ihracatımızı arttırarak hem pazar çeşitliliğimizi arttıracağız, hem de daha katma değerli üzüm ve kiraz ihraç edebileceğiz. URGE Projesi ile bunun altyapısını oluşturuyoruz. ‘Kurumsallaşma ve Yalın Yönetim’ eğitimini bu yolculukta önemli bir kilometre taşı olarak görüyoruz. “Kurumsallaşma ve Yalın Yönetim” eğitimi ile firmalarımıza bir nevi Check-Up yaptık. Firmalarımız eksik yönlerini gördü. Bu taraflarını iyileştirmeye yoğunlaşacaklar ve daha verimli çalışır hale gelecekler” şeklinde konuştu.
“İhracatta karlılık için rekabetçi yapı şart”
İhracatta karlılığın artırılması için firmaların iç ve dış pazar koşullarına uygun rekabetçi bir yapıya adapte edilmelerinin şart olduğuna işaret eden Rıza Seyyar, şöyle devam etti:
“Sadece yaş meyve sebze sektörünün değil tüm imalat sektörlerinin ortak sorunu olan; sermaye, insan kaynakları, kısa vadeli ticari kaygılar başta olmak üzere birçok kısıtlayıcı faktörden dolayı işletmelerin kalite ve süreç yönetiminde optimum ve girdi maliyetlerinde minimum seviyelerde işletme kurmaları mümkün olmayabiliyor. Ancak bu durumun firmanın ilerleyen dönemlerinde alışkanlık haline gelmesi bir yandan sürekli artan bir yüke dönüştürmekte ve fırsatların iyi değerlendirilememesine yol açıyor. Bu noktadan hareketle, URGE projesi üye firmalarına yönelik olarak ‘Kurumsallaşma ve Yalın Yönetim’ eğitimi gerçekleştirdik.”
Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerinde Rekabet Gücünün Arttırılması (URGE) Projesi kapsamında 14 ihracatçı firma bulunuyor.
(5)