Fütüristler, şirketlerin geleceği için, “Gelişmelere geniş açıyla bakıp, şirketinizdeki tüm işlemleri bu bakış açısına uydurun. Gelişmelere 360 derecelik açıyla bakıp, şirketinde tüm işlemleri bu gelişmelere göre ayarlayanlar kazanacak, gelişmelere kafalarındaki ‘dar kutularla’ bakanlar ise kaybedecek. Her zaman bir B Planı olan şirketler ayakta kalmayı başaracak” diyor.
Dijital Sistem Geliştiricileri Derneği (DSDER), “Vizyonerlerle Buluşmalar” etkinliğinde konuşan Türkiye Fütüristler Derneği Onursal Başkanı Alphan Manas, kent bilimcilerin ürettiği fütüristik şehircilik terimi olan “Ecumenopolis” çerçevesinde gelecek senaryolarını anlattı.
Fütüristlik nedir?
Etkinlikte, DSDER Başkanı Kaan Akın’ın sorusu üzerine fütüristlik kavramına açıklık getiren Manas, şunları söyledi:
“Geleceği tahmin eden kişiler fütürist olarak biliniyor. Ben kendimi ‘Gelişen Teknolojiler Uzmanı’ olarak tanımlıyorum. Geleceğe ulaşmadıktan sonra geleceği tahmin etmek, bir anlam taşımayacaktır. Önümüzdeki dönemde, gelişmelere 360 derecelik açıyla bakıp, şirketinde tüm işlemleri bu gelişmelere göre ayarlayanlar kazanacaktır. Gelişmelere kafalarındaki ‘dar kutularla’ bakanlar ise kaybedecektir” dedi.
“Marmara Denizi yeni yaşam alanı haline gelecek”
Teknolojinin gelişmesi ve kentlerde yaşayanların artması sonucu, gökdelenlerin ortaya çıkan barınma sorununu çözmede yetersiz kalacağını ve yaşamın denizlere kayacağını belirten Alphan Manas, “Gelecekte Marmara Denizi üstüne inşa edilecek yaşam alanlarına tanık olacağız” dedi.
Şirketler için gelecek uyarıları
Manas’ın “Vizyonerlerle Buluşmalar” sohbetinden bazı satır başları şöyle:
- Gelişmelere geniş açıyla bakıp, şirketinizdeki tüm işlemleri bu bakış açısına uydurun.
- Gelecekte drone’ları beynimizle yönetebilir hale geleceğiz.
- Yaşam denizlere kayıyor, Marmara Denizi yeni yaşam alanı haline gelecek.
- İnovasyonu merkeze alıp, geleceği iyi okuyanlar zarardan erken dönebilir.
- Dışardan birinin yapılacakları söylemesi iyidir, bunun için danışmanlık hizmeti alın.
- Sistemler hızla değişiyor, kurgunuzu gerçeğe dönüşecek şekilde yapınız.
- Gelişmeleri yakından izleyen, şirketleri için doğru kararı doğru zamanda verecek.
- Wallmart, Facebook gibi mecralar birer bankaya dönüşecek.
- Çelikten 300 kat dayanıklı olan Grafen’in kullanımı yaygınlaşacak.
- Havayollarında yolculardan kilosuna göre fiyat alma gündeme gelecek.
- ‘Lokal Sosyalleşme’, ‘Çoklu Değer’ ve ‘Sıfır Ayak izi’ anlayışları yaygınlaşacak.
- Şirketler arasındaki ‘ortak tasarla/ortak üret’ mantıklı işbirlikleri artacak.
- İşe alımlarda IQ beyin testi işlemleri önem kazanacak.
- Her zaman bir B Planı olan şirketler ayakta kalmayı başaracak.
(2)