Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0, 3 artış gösterdi.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre %0,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,4 arttı, otomotiv yakıtı satışları %0,7 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %0,9, elektrikli eşya ve mobilya satışları %2,3 azalırken, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,5, posta veya internet üzerinden satışlar %8,3 arttı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi, Kasım 2016
[2010=100]
Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %2,0 azaldı
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %2,0 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,7, otomotiv yakıtı satışları %3,3 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %3,8, elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,5, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %1,1 azalırken, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %9,3, posta veya internet üzerinden satışlar %13,3 arttı.
Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi, Kasım 2016
[2010=100]
Perakende ciro bir önceki aya göre %1,0 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre %1,0 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,2, otomotiv yakıtı satışları %0,9 arttı.
Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %6,6 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %6,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %6,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %6,2, otomotiv yakıtı satışları %7,6 arttı.
Perakende satış endeksleri, Kasım 2016
[2010=100]
(3)