2016 yılında tüm olumsuzluklara karşın büyümeye devam ettiklerini bildiren Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, bu yıl da yeni mağaza yatırımları olacağını söyledi. Özerkan, çalışanları, tedarikçileri ve müşteriyle birlikte Türkiye’den vazgeçmediklerinin altını çizdi.
Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, ‘Gastronomi keşif merkezi’ olarak faaliyet gösteren Gastronometro’da düzenlediği basın toplantısında, 2016 yılına ilişkin değerlendirmelerde bulundu, 2017 hedeflerini ve yeni projelerini aktardı.
“Hedeflerimize ulaştık”
2016 yılının kontrol edilemeyen faktörlerin sosyal ve iş hayatını etkilediği bir yıl olduğunu belirten Özerkan, şöyle devam etti:
“Yaşanan olaylardan hem HORECA hem de perakende sektörü olumsuz etkilendi. Bizim bu zorlukları aşmamızda, stratejik yaklaşımımız ve öngörülerimiz yardımcı oldu. Her zaman Türkiye’ye inancımızın tam olduğunun, ülkemize yatırım yapmaya devam edeceğimizin altını çizdik. Mağaza sayımızı ve operasyon sahalarımızı genişleterek büyüme isteğine sahip olduğumuzu her defasında vurguladık.
Nitekim yıl içinde toplam 15 milyon avro yatırımla Antalya Konyaaltı, Fethiye ve Ayvalık’ta açtığımız 3 yeni mağaza ve Antalya Konyaaltı mağazamızın altında devreye aldığımız HORECA dağıtım noktası yatırımıyla da bunu teyit ettik. 2016 yılını hedeflerimize ulaşarak kapattık.”
2017’de yeni projeler
“27 yıldır Türkiye’ye yaptığımız yatırımlara, daha nice 27 yıllar devam edeceğimizin bilinciyle planlamalarımızı yapıyoruz” diyen Özerkan, 2017 yılında da yatırımlara devam edileceğini açıkladı.
Metro Toptancı Market, bu yıl İstanbul Kartal’da yeni bir mağazayı hizmete sokacak. Hayata geçecek mağazanın yanı sıra yeni HORECA dağıtım noktaları da devreye alınacak. Ayağa sevkiyat hizmeti verilecek bu depolar ve mağazalarla farklı bölgelerdeki profesyonellerin bulundukları yerlere sevkiyat yapılacak. Sürdürülebilir tarım ve balıkçılık projelerine devam edilirken, diğer taraftan farklı hayvan ırklarının Türkiye’ye getirilmesini öngören yeni hayvancılık projesi başlatılacak.
Zor dönemde müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak için özel projeler de hayata geçirdiklerini vurgulayan Genel Müdür Kubilay Özerkan, iş birliği içinde bulundukları bankalarla müşterilerini finansal anlamda rahatlatacak özel ödeme çözümleri sunduklarını söyledi.
‘Kolay Vazgeçmeyenler’ reklam kampanyası
Toplantıda, Metro Toptancı Market’in sunduğu ürünlerin ve hizmetlerin ardındaki mücadele, emek ve fedakârlığı konu alan ‘Kolay Vazgeçmeyenler’ reklam kampanyasının hikayesi de anlatıldı.
Fatih Kızılgök’ün yönettiği ve Tayanç Ayaydın’ın seslendirdiği filmler; tarladan ve balıkçı ağlarından sofraya uzanan süreçte üreticilerin ve gastronomi profesyonellerinin, Metro ile birlikte ürünü son tüketiciye en iyi ve lezzetli şekilde ulaştırmalarının arkasında yatan azmin ve özverili çalışmanın hikâyesini anlatıyor. Medina Turgul DDB tarafından hayata geçirilen ‘Kolay Vazgeçmeyenler’ kampanyasının reklam filmlerinde “Vazgeçilmez lezzetlerin arkasında kolay vazgeçmeyenler var” mesajı veriliyor.
Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “Yeni reklam kampanyamız, Türkiye’ye inancımızın en somut göstergelerinden biri. Biz Metro olarak, yerel değerlerimize, üreticimize, sektörümüze, emeğe, özveriye sahip çıkmaya devam ediyoruz. Değerlerimizden, emek vermekten, yerellikten, üreticimizden, damak tadımızdan kolay vazgeçmiyoruz! Sektörümüzde çıta yükselten kalite standartlarımızı daha da artırmaya, en vazgeçilmez yemeklerin arkasında olup kolay vazgeçmemeye devam edeceğiz” dedi.
(12)