Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatını arttırmayı hedefleyen Türk gıda ihracatçıları, ABD’de düzenlenen Summer Fancy Food Show Fuarı’na katılarak ürünlerini tanıttı. Türk gıda ihracatçıları, yıllık gıda ithalatı 130 milyar dolar olan ABD pazarından 1 milyar dolarlık pay almayı hedefliyorlar.
ABD’de bu yıl 62’incisi düzenlenen Summer Fancy Food Show,26-28 Haziran 2016 tarihleri arasında New York’ta 50 ülkeden 2 bin 500 katılımcı ile gerçekleştirildi.
25 bin sektör profesyonelinin ziyaret ettiği fuara, Türkiye milli katılımını organize eden Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) organizasyonunda 40 Türk firması katıldı.
Dünyanın en önemli gıda ithalatçı ülkelerinden biri olan ABD’ye Türkiye’den yoğun bir şekilde gıda ve tarım ürünleri ihracatı gerçekleştirdiğini belirten EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, “322 milyon nüfuslu ABD, yıllık yaklaşık 130 milyar dolar gıda ürünleri ithalatı yapıyor. Bu ithalattan en azından 1 milyar dolarlık pay almak istiyoruz. Summer Fancy Food Show, bu hedefi gerçekleştirmemiz açısından çok değerli bir fuar. Türkiye’nin ABD’ye 2015 yılında yaptığı toplam tarım ihracatının 656 milyon dolar olduğunu göz önüne alırsak, Türk gıda tarım ihracatçıları için çok önemli bir pazar olduğunu unutmamak gerektiğini düşünüyorum” dedi.
Türkiye’den ABD’ye ihracatı yapılan başlıca ürünlerin kuru meyveler, kurutulmuş domates, konserve ürünler, şekerli mamuller olduğunun altını çizen Nurettin Tarakçıoğlu, Summer Fancy Food Show’da; kuru meyveden turşuya, helvadan kurutulmuş domatese, baharattan hazır yiyeceklere birçok ürün ihracatçısı firmanın ürünlerini sergilediğini kaydetti. Tarakçıoğlu ayrıca fuarda Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu ile Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu’nun tanıtım faaliyetinde bulunduğunu kaydetti.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep ise “Türk gıda ihracatçılarımıza yeni kapılar açacağına olan inancımızla gerçekleştirdiğimiz gıda sektöründe tüm dünya tarafından önemsenen bu ünlü fuara yaklaşık 540 metrekarelik alanda yerimizi alarak 35 firma ve 5 tanıtım grubu ile katılım sağladık. Türk gıda ürünlerinin tüm dünyada bilinirliğini artırmak istiyor ve bu çerçevede tanıtım faaliyetlerimizi sürdürüyoruz” diye konuştu.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(3)