Anfaş Food Product, 24. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı, 18 Şubat’a kadar Antalya Expo Center’da devam edecek. 1000’in üzerinde yerli ve yabancı markanın katıldığı fuarda, 21 ülkeden alım heyetleri bulunuyor.
Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş. (ANFAŞ) tarafından bu yıl 24’üncüsü düzenlenen ve 18 Şubat’a kadar sürecek fuarın açılışına Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sadık Badak, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Akdeniz Turistik Otel İşletmecileri Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı ve sektör temsilcileri katıldı.
Dört farklı ülkeden 1000 firma
Anfaş Genel Müdürü Murat Özer, 24’üncüsü düzenlenen fuara bu yıl dört farklı ülkeden 1000’in üzerinde markanın katıldığını söyledi. Fuarda 21 farklı ülkeden ise alım heyetleri bulunduğunu belirten Murat Özer, Ekonomi Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği, TÜROFED, AKTOB, ATSO, MÜSİAD, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği, Akdeniz Üniversitesi, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı gibi çok sayıda kurum ve kuruluşun fuara destek verdiğini kaydetti. Özer, fuara Azerbaycan, Dubai, Kosova, Tunus, Filistin, Suudi Arabistan, Kazakistan, Irak, İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Katar, Sırbistan, Makedonya, Arnavutluk, Polonya, Romanya, Bulgaristan, Almanya, Belçika ve Hollanda’dan hem Türk hem de yabancı gıda sektörü ve market zinciri bulunan işadamlarının da katıldığını dile getirdi.
Türkiye’nin küresel rekabette avantajı gıda sanayi
Anfaş Food Product, 24. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nın açılışında konuşan ATSO Başkanı Davut Çetin ise fuarın Antalya’nın önemli sektörlerinden tarım ve gıda sektörünün gelişmesine katkıda bulunacağı inancını dile getirdi.
Küresel rekabette Türkiye’nin en avantajlı olduğu sektörlerinde birisinin de gıda sanayi olduğunu vurgulayan Çetin, fuarı gıda sektörüne katkısının yanı sıra Antalya fuar turizmine kattığı renk nedeniyle de önemsediğini söyledi. Coğrafi konum itibariyle Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Rusya’dan 4 saatlik uçuş ile Antalya’ya ulaşma olanağı olduğuna dikkat çeken Çetin, “Ancak bu avantajı kullanabilmek için 4 saatlik uçuş mesafelerini araya aktarma koymadan gerçekleştirmek durumundayız. Antalya gıda ve tarım sektörünün tanıtılmasında doğru bir nokta. Türkiye tarımsal üretiminin başkentidir” dedi.
Turizm sektöründe beklentiler yüksek
Turizm sektörü olarak bu sene önemli beklentiler içinde olduklarını dile getiren TÜROFED Başkanı Osman Ayık da, turizmin Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden, fuarcılığın da bu sektörün en önemli ayaklarından biri olduğunu kaydetti. Ülkemizin de bu dönemde basında da belirli bir kıskaç içinde olduğu ve deniz-kum-güneş dışında bir şey yapılmadığı şeklinde bir anlatım olduğunu kaydeden Ayık, fuarcılığın bu algının kırılması açısından önemi olduğunu söyledi.
Gastronominin önemi
AKTOB Başkanı Erkan Yağcı ise Anfaş Food Product’ın, kış aylarında şehir ekonomisine katkı sunması ve yeni pazarlara açılması bakımından katkılarına değindi. Dünya turizm trendlerinde yiyecek ve içeceğin mühendislik konumuna dönüştüğünü vurgulayan Yağcı, dünyada turizm çeşitliliği açısından gastronominin önemini artırdığını ve Food Product ile Antalya ve Türkiye’nin de gastronomi turizminde anılma fırsatı yakaladığını dile getirdi.
Antalya turizminde fuar ve kongre turizminin önemine dikkat çeken Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ise “Turizmi mutlaka 12 aya yaymalı ve çeşitlendirmeliyiz” dedi.
“Gıda ve içecek insanlığın en önemli meselesi”
Açılışta konuşan Antalya Valisi Münir Karaloğlu da, gıda ve içeceğin insanlığın en önemli meselesi olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
“İnsanlık var olduğu sürece de gıda, içme ihtiyacı var olacak. Hiç modası geçmeyen, eskimeyen bir ihtiyaç. Antalya hem gıda üretiminde hem tüketiminde çok önemli bir şehir. Hem üretiyor ihraç ediyoruz, hem de kentteki büyük turizm potansiyeliyle gıda ve içecek tüketicisiyiz. O nedenle bu fuarın Antalya’da düzenlemesi bir tesadüf değil. Bugün artık uluslararası bir konuma dönüşmüş durumda. Bu şehir artık kongre ve fuarda o büyük turizm konaklama potansiyelinin yanında o muhteşem altyapı üzerinde kongre ve fuar turizmini daha ileriye taşımamız lazım. Bu şehir fuarcılığı geliştirilebilir ve kongrede de Avrupa’nın en büyük merkezlerinden biri artık Antalya. Şu anda pek kullanamasak da böyle bir imkanı var. Fuar ve kongrede mutlaka daha çok iddialı olmalıyız ve daha çok emek vermemiz lazım.”
(10)