IAB Türkiye tarafından düzenlenen Algida UniChallenge+Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı tamamlandı. Etkinlikte birinciliği Grup 7 kazandı.
Hızla büyüyen dijital sektörüne nitelikli eleman girişinin desteklenmesi, gençlerin dijital dünyaya kazandırılması ve bu alandaki kariyer imkanlarının anlatılması amacıyla IAB Türkiye tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Algida UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Kampı, 50 üniversite öğrencisinin katılımı ile 20 Haziran-1 Temmuz 2016 tarihleri arasında Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlendi.
Başvuru sayısı arttı
Geçen yıl 136 öğrencinin başvurduğu eğitim programına başvuru sayısı bu yıl %53 artarak 208’e yükselirken, başvuran üniversite sayısı da 49 oldu. Algida UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı’na 17’si İstanbul, 9’u İzmir, 6’sı Eskişehir, 5’i Konya, 4’ü Ankara, 2’si Sakarya ve Adana, Antalya, Burdur, Erzurum, Kastamonu, Kayseri, Kocaeli’nden de 1’er öğrenci olmak üzere 50 öğrenci katılma şansı elde etti.
IAB Türkiye tarafından “eğlenerek öğrenme” yaklaşımı ile tasarlanan eğitim programının katılımcıları, 2 hafta boyunca dijitali sektör profesyonellerinden dinledi; örnek çalışma ortamı olarak Project House Dijital Reklam Ajansı’nı gezdi; Escapist/Odadan Kaçış Oyunu ve Karanlıkta Diyalog Sergisi gezisi gibi aktivitelere katıldı ve Algida’nın verdiği brief üzerinden proje üretti.
50 kişilik öğrenci ekibine, final sunumları ve jüri değerlendirmesinin ardından sertifikaları ve ilk 3’e giren 4 ekibe ödülleri verildi. Kazanan öğrenciler IAB Türkiye üyesi firmalarda 1 aylık staj hakkı elde ederken, birinci ekibin üyeleri ayrıca Pegasus’tan birer adet yurtiçi gidiş dönüş uçak biletinin de sahibi oldu.
İşte kazananlar
Dijital eğitim kampında ilk 4’e giren ekipler şöyle:
Birinci: Grup 7 (Arif Badem – ODTÜ, Ayşe Nur Nacak – Yaşar Üniversitesi, İrem Atçakarlar – Yıldız Teknik Üniversitesi, Muhammet Akkoyun – Anadolu Üniversitesi, Yakup Safa Önder – Ege Üniversitesi
İkinci: Grup 2 (Elif Yalçın – Boğaziçi Üniversitesi, Emir Burak Emen – Anadolu Üniversitesi, Kader Demir – Beykent Üniversitesi, Oğuz Vural – Beykent Üniversitesi, Zeliha Şit – Ege Üniversitesi
Üçüncüler: Grup 4 (Çağatay Gültekin – Yeditepe Üniversitesi, Emre Orhan – Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Gizem Özdemir – Selçuk Üniversitesi, Kübra Öztarsu – Çukurova Üniversitesi, Neşe Çaykenarı – ODTÜ)
Üçüncüler: Grup 5 (Burak Saltan – Sakarya Üniversitesi, Fatma Arslan – Atatürk Üniversitesi, Gökçe Ünal – Selçuk Üniversitesi, Himmet Kaplan – Boğaziçi Üniversitesi, Sefa Aksekili – Erciyes Üniversitesi)
IAB Türkiye Eğitim Yürütme Kurulu Başkanı ve Maxus CEO’su Neslihan Olcay, programa ilişkin şunları söyledi:
“Gençlerin zaten içinde yaşadıkları dijital dünyayı kariyer alanı olarak görmelerini sağlayacak eğitim faaliyetlerini oldukça önemsiyoruz. Aynı şekilde, sektörümüzün insan kaynağı ihtiyacını gidermeye destek olmak da başlıca hedeflerimiz arasında. İlkini geçen yıl düzenlediğimiz eğitimi tamamlayan 50 öğrenciden 34’ünün dijital sektörde staj ve iş imkanı bulması bize doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Bu seneki mezunlarımızın da şimdiden sektöre girme azmi içinde olması bizlere mutluluk verdi.”
Algida iki yıldır sponsor oluyor
Etkinliğin ana sponsoru Algida’nın Marka Ürün Müdürü Özge Onur da, “Algida olarak hedef kitlemiz olan gençlere ulaşmak için dijital mecraları etkin bir şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz. Unilever çatısı altında iki senedir UniChallenge’a sponsor oluyoruz. Gençlerle, dijitali buluşturan bir etkinlikte temas kurabilmek bizim için oldukça önemli. Eğitim kapsamında verdiğimiz brief üzerine geliştirdikleri projelerle, dijital pazarlama iletişimini hedef kitlesi oldukları bir marka aracılığıyla deneyimleme fırsatı elde ediyorlar” diye konuştu.
43 ülkede faaliyet gösteren IAB (Interactive Advertising Bureau), tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor.
IAB Türkiye, dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme yapmak üzere 23 sektör temsilcisi tarafından, 2007’de bir platform olarak kuruldu ve 2011 Temmuz ayında dernekleşme sürecini tamamladı. IAB Türkiye’nin 194 üyesi bulunuyor.
(11)