Havaların soğumaya başlamasıyla, bitki ve meyve çayları tüketiminde de artış yaşanıyor. Tüketicilerin bu dönemde, mevsimin olumsuz etkilerinden korunmak amacıyla bitki ve meyve çaylarına yöneldiğini belirten MÜMSAD Başkanı Metin Yurdagül, açıkta satılan ürünlerle ilgili önemli bir uyarıda bulundu.
Açıkta satılan bitkilerin kontrollü bir üretim standardı olmadığına dikkat çeken Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) Başkanı Metin Yurdagül, çay formatına getirilen bitkilerin sağlıklı özelliklerinden faydalanabilmek için üretim ve ambalaj koşullarının kalite güvence sistemlerine uygun olması gerektiğine işaret etti.
Yurdagül, “Ürünlerin Türk Gıda Kodeksi’ne uygun olarak analizlerden geçmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle MÜMSAD olarak, el değmeden hijyenik koşullarda üretimi ve ambalajlaması yapılan, güvenilir firmaların poşetli bitki ve meyve çaylarını tavsiye ediyoruz” dedi.
Kış mevsimi yaklaşırken tüketicilerin, mevsimin olumsuz etkilerini azaltmak ve farklı lezzet deneyimleri yaşamak için bitki çaylarına başvurduğunu belirten Yurdagül, soğuk havaların etkisiyle bitki çayı tüketiminin arttığını belirterek, sektörle ilgili önemli bilgiler verdi.
“Bitki çayları sağlık trendi oldu”
Bitki ve meyve çaylarının, sağlıklı yaşam bilincinin yaygınlaşmasıyla mutfak ürünlerinin ayrılmaz bir parçası haline geldiğini belirten Metin Yurdagül şunları söyledi: “Tüketicilerin yaşam kalitesine katkı sağlayan bitki çayları, Amerika ve Avrupa’da büyük bir yaygınlık kazanırken, ülkemizde de bir sağlık trendi haline geldi. Özellikle havaların soğumaya başlamasıyla ve kış döneminde bu ürünlere olan ilgi artıyor. Türkiye’de 2010 yılında 560 milyon poşetlik bir hacme sahip olan bitki ve meyve çayları pazarı, 2016 yılında 900 milyon poşet büyüklüğüne geldi. Başka bir ifadeyle, yılda 1600 tonun üzerinde, 45 milyon kutu poşetli bitki ve meyve çayı tüketiliyor.”
MÜMSAD olarak temel amaçlarının, poşetli bitki ve meyve çaylarını tanıtmak ve daha fazla tüketiciyle buluşturmak olduğunu vurgulayan Metin Yurdagül, şirketlerin önümüzdeki 5 yıl içinde bugün yüzde 35 olan hane penetrasyon seviyesini yüzde 40’a getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
“Ürünler Türk Gıda Kodeksi’ne uygun olmalı”
Metin Yurdagül açıklamasında, açıkta satılan bitki ve meyve çaylarına karşı uyarıda bulundu. Kontrolsüz ve herhangi bir denetimden geçmeden tüketicilere sunulan, açıkta satılan ürünlerin sektördeki en temel problem olduğunu söyleyen Metin Yurdagül, şunları ifade etti: “Açıkta satılan bitkilerin kontrollü bir üretim standardı yoktur. Oysa çay formatına getirilen bitkilerin sağlıklı özelliklerinden faydalanabilmek için üretim ve ambalaj koşullarının kalite güvence sistemlerine uygun olması gereklidir. Ürünlerin Türk Gıda Kodeksi’ne uygun olarak analizlerden geçmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle MÜMSAD olarak, el değmeden hijyenik koşullarda üretimi ve ambalajlaması yapılan, güvenilir firmaların poşetli bitki ve meyve çaylarını tavsiye ediyoruz.”
Soğuk havalarda hangi çaylar içilmeli?
Yurdagül, tüketicilere bitki çayı önerilerinde de bulundu. Yurdagül, kışın olumsuz etkilerinden korunmak için; ıhlamur, kuşburnu, ekinezya, zencefil, adaçayı ve yeşil çay içmeyi önerdi.
(6)