Reklamlar, bir ürünü tercih etme noktasında tüketicinin kararını etkileyen en önemli faktörlerin başında geliyor. Reklam sektörü profesyonelleri, doğru reklam ile hedef kitlenin yakalanmasının mümkün olduğuna dikkat çekiyorlar.
Televizyonda, internette, radyoda, açık havada ve aklımıza gelebilecek pek çok noktada yer alan reklamlar hayatımızı nasıl etkiliyor? Reklamlar markaları doğru algılamamızda bize ne kadar yardımcı oluyor?
“Reklamda ilk basamak marka güveni oluşturmaktır”
İnsanların ihtiyaç duydukları ürünleri genellikle reklamlarda görerek ve etkilenerek satın alma kararı verdiklerini belirten Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, hedef kitlenin ihtiyaçlarını doğru saptayan ve bu ihtiyaçları doğru analiz edebilen reklamların hedefe ulaştığını söyledi.
Markalar için reklamlarda en önce güvenilirlik ve farkındalık oluşturulması gerektiğini vurgulayan Erkmen, “Bu süreç sayesinde marka ile tüketici arasında bir bağ kurulması daha kolay oluyor. Ve hatta bu ilişki sayesinde tüketiciler doğru marka algısı ve doğru bir satın alma kararı veriyor. Bunun sonucunda da ‘güvenilir marka’, tüketici için marka sadakati oluşturur” dedi.
Reklamlar nasıl başarıya ulaşır?
Reklamların 360 derece iletişimle başarılı olacağını belirten Mehmet Erkmen, “Gelişen teknoloji artık hayatımızın her noktasında bize yardımcı oluyor. En son yapılan araştırmalarda; markaların itibar çalışmaları için yazılı basın çok önemli. Birçok marka, gazetelere ilan veriyor. TV reklamları, her dönemde olduğu gibi pastadaki en güçlü mecra olarak karşımıza çıkıyor” görüşünü dile getirdi.
Reklam, markaya ölçülebilir dönüşler sağlıyor
Doğru mecra, doğru zaman ve yerinde yapılacak reklam çalışmalarının tüketici ile marka arasında daha uzun soluklu ilişkiler kurduğunu; doğru konumlandırmanın ise markanın vermek istediği mesajı hedefe ulaştırdığını kaydeden Erkmen, reklamların etkili olması için şu önerilerde bulundu:
“Bir gazete ya da dergide yer alan reklamın büyüklüğü arttıkça, algılanma olasılığı artacaktır. Aynı şekilde hareketli, renkli yazı ve resimler ya da uyarıcıdaki kontrastlar mesajın daha kolay algılanmasını sağlayacaktır. Mesajın tekrarlanması da, mesajın algılanma şansını arttıracaktır.
Reklam iletişiminde mesajın bireyde belirli ihtiyaçları yaratması, ilgi çekici olması ve amacına uygun olarak iletilmesi kolay algılama ile gerçekleştirilebilmektedir.
Algılama, reklamın algılanması, tüketicide yaratılmak istenen imajın yaratılması, markanın konumlandırılması ve mesaj arasındaki ilişkinin sağlanabilmesi bakımından pazarlama stratejileri için önemli bir unsurdur.”
(8)