Gıda işleme ve paketleme çözümlerinde dünya lideri olan Tetra Pak, 2015 yılına ilişkin küresel finansal rakamlarını açıkladı. Şirket 2015 yılında net satışlarını bir önceki yıla göre %7,5 artırarak toplamda 11,9 milyar avroya ulaştı.
Tetra Pak’ın Paketleme Çözümleri alanındaki gelirleri 2015 yılında bir önceki yıla göre %6,4 oranında artış gösterdi ve 10,1 milyar avro oldu. Gıda İşleme Çözümleri iş kolunun gelirleri de yaşanan güçlü büyüme neticesinde 2015 senesinde şirket tarihinin en yüksek değerine ulaşarak 1,7 milyar avroya yükseldi.
Şirketin 2015 yılı finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Tetra Pak Başkanı ve CEO’su Dennis Jönsson, “En önemli iki pazarımızdaki (Çin ve Brezilya) yavaşlama ve diğer ülkelerde yaşanan politik ve ekonomik gelişmeler satışlarımızı önemli ölçüde etkiledi. Buna rağmen 2015 senesinde Gıda İşleme ve Paketleme alanlarında büyümeye devam ettik. Bu; stratejimizin gücünü, çalışanlarımızın bağlılığını ve müşterilerimizin sürekli desteğini yansıtan üstün bir başarı oldu” dedi.
Tetra Pak Paketleme Çözümleri
Küresel ekonominin içinde bulunduğu zorlu ortama rağmen, 2014 yılında 180 milyar paketleme malzemesi teslim eden Tetra Pak, 2015 yılında 184 milyar adete ulaştı.
Şirket, piyasaya sürdüğü yenilikçi ambalajlar, yeni malzemeler ve geliştirilmiş işlevsellik sayesinde gıda ve içecek üreticilerinin taleplerine yanıt vermeyi başardı. 2015’te teslim edilen ambalajların neredeyse %40’ı Tetra Pak’ın gelişmiş formatlarını içeren portföyüne ait iken, bu oran 2010 yılına göre %27’lik bir artışa karşılık geliyor.
Gıda İşleme Çözümleri
Tetra Pak Gıda İşleme Çözümleri bölümünün gelirleri 2015 yılında şirket tarihinin en yüksek değerine ulaşarak 1,7 milyar avroya yükseldi. Firmanın beş coğrafi bölgesinde de büyüme gerçekleşirken Çin ve Büyük Orta Doğu ve Afrika bölgelerinde çift haneli büyüme yaşandı.
Teknik Satışlar ve Servis alanında elde edilen gelir bir önceki seneye kıyasla %17’lik artış gösterdi. Bu yüksek artış oranında da Rusya, Beyaz Rusya ve birçok Doğu Avrupa ülkesinde peynir teknolojisi çözümleri ve ekipmanı konusunda liderlik yapan Polonya firması Obram S.A.’nin satın alınması etkili oldu. Bu yolla sağlanan uzmanlık artışı yıl içinde bir dizi büyük gıda işleme siparişinin alınmasında yardımcı oldu.
Teknik Servis
Paketleme ve Gıda İşleme Çözümlerine destek veren Teknik Servis alanında elde edilen gelir, yeni kategorilerde sağlanan güçlü büyüme ile 1,2 milyar avroya ulaştı. Belirtilen kategoriler, operasyonel performansı iyileştirmeyi hedefleyen hat iyileştirmeleri ve üretimin yanı sıra uzman hizmetlerde kullanılan yağlama maddeleri ve yapıştırıcılar gibi sarf malzemelerini kapsıyor. Sağlanan gelir artışı bu faaliyetlerin maliyet düşüşü veya performans artışı dolayısıyla yarattığı değerin müşteriler tarafından takdir edilmesiyle oluştu. Firma portföyünü genişlettikçe güçlü büyüme eğiliminin de devam etmesi bekleniyor. Teknik Servis bölümü Tetra Pak’ın toplam gelirlerinin %10’u üzerinde bir katkı sağlıyor.
İnovasyon
Tetra Pak, 2015 yılında hem işleme çözümleri hem de paketleme çözümleri içerisinde operasyonel verimlilik, çevresel performans, kullanım rahatlığı ve farklılaşmaya yönelik belirgin talepler sonucunda pek çok yeni ürünü piyasaya sundu. İşleme ve paketleme çözümleri içerisinde yer alan ürün ve özellikleri şunlar:
- Tetra Rex® Bio-based, dünyanın ilk tümüyle yenilenebilir sıvı gıda ambalajı;
- Tetra Pak® E3, paketleme malzemesinin sterilizasyonu için endüstride ilk kez elektron ışınlarından yararlanan dolum makinesi platformu;
- Dünyanın en yüksek kapasiteli dondurma ekstrüzyon hattı;
- OneStep, tozdan sıvı süt ürünleri imalatına yönelik gıda işleme teknolojisi.
Şirket, bunların yanı sıra müşterilerine katma değer sağlamak için Marketing Services – Pazarlama Hizmetleri programını hayata geçirdi. Bu servis ile tüketicilerin beklenti ve isteklerini karşılayan ürünler geliştirmek için Tetra Pak’ın sunduğu gıda işleme, paketleme ve teknik servis alanlarındaki geniş ürün yelpazesinden faydalanılıyor.
“Müşteri merkezli büyümeye devam edeceğiz”
Tetra Pak Başkanı ve CEO’su Dennis Jönsson, 2016 ve ilerisine ait beklentilerini de şöyle açıkladı:
“Bu yıl, 2010 yılında lanse ettiğimiz 2020 Stratejimizde yolun yarısına gelmiş bulunuyoruz. Bu stratejiyi uygulamaya başladığımız beş seneden bu yana daha yalın ve üretken hale geldik, daha güçlü ve geniş bir ürün portföyüne sahibiz ve müşteri değerlerine daha fazla odaklanmış durumdayız. Bu da bize daha da fazlasını gerçekleştirebileceğimiz sağlam bir platform sunuyor. Geleceğe baktığımızda işimizin verimliliğini artırarak, ürün ve hizmet alanında inovasyona odaklanarak ve yaptığımız her şeyde müşteriyi merkeze koyarak büyümeye devam edebileceğimize inanıyoruz.”
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(6)