Sürdürülebilir üretim, ürünlerin üretim sırasında çevreye olan olumsuz etkilerini en aza indirmeyi amaçlayan ve ekonomik açıdan mantıklı üretim süreçleridir. Bu noktada aynı zamanda enerji ve doğal kaynaklardan tasarruf edilmesi amaçlanır.
Sürdürülebilir üretim alanında dünya genelinde büyük gelişmeler yaşanmış olup, birçok firma çevre ve tüketici istekleri hakkındaki farkındalıklarını arttırarak kaynaklarını daha sorumlu kullanmaya ve daha az atık üretmeye başlamışlardır.
Ancak araştırmacılara göre bundan çok daha fazlası yapılabilir. Üreticilerin tüm dünyada parçası oldukları yerel topluluklara ve toplum genelinde büyük fayda sağlama imkânları bulunmaktadır.
İngiliz Cranfield Üniversiresi ve Coca-Cola Enterprises işbirliğinde yürütülen bir proje kapsamında araştırmacılar gıda ve içecek endüstrisinde sürdürülebilir üretim alanında çalışmalar gerçekleştirdiler.
6 ana tema
Proje kapsamında akademisyenlerle birlikte yapılan toplantılar çerçevesinde 6 ana tema ortaya çıkartılmıştır. Endüstrinin kendisini geleceğe hazırlaması için incelenmesi gereken bu altı tema – İnsan, Büyük Veri, Teknoloji, İşbirliği, Değer ve Dayanıklılık – endüstri çapında değişimin temelini oluşturmaktadır.
Bu noktada araştırmacılar endüstriye yol göstermek adına 5 hareket hattı belirlediler;
- Geleceği tahmin etmek – müşteriler ile daha fazla bilgi paylaşmak
- Beslenme sağlamak – daha fazla değer sunan yeni hizmetler sunmak
- Faydaları paylaşmak – ürün oluşturmada toplumla işbirliği yapmak
- Gelecek nesillere ilham olmak – eğitim kuruluşları ile entegre olmak
- Güçleri birleştirmek – değişimin temsilcisi olmak
Üretim endüstrisinin bu değişimin temelinde yer aldığını belirten araştırmacılar, yakın gelecekteki değişimlerin kaçınılmaz olduğuna dikkat çekerek, sektörde yer alan kuruluşların sürdürülebilir bir gelecek için birlikte hareket etmeleri gerektiği yorumunda bulundular.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(5)