Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Ortak Gelişim Kongresi’nin üçüncüsü, 11 Ekim 2016 tarihinde düzenlenecek. Gıda sektörünün önde gelen 800 profesyonelini buluşturacak kongrenin bu yılki teması, “Değişen Müşteri” olarak belirlendi. Kongrede işbirliği olanakları yaratan Tanışma Maratonu’nun da büyük bir ilgi görmesi bekleniyor.
95 milyar TL’lik perakende satış hacmini ve 270 bini aşan istihdamı temsil eden Gıda Perakendecileri Derneği (GPD), Ortak Gelişim Kongresi’nin üçüncüsü için çalışmalarını tamamladı.
Tüketici Odaklı Tedarikçi ve Perakendeci Verimliliği ana teması altında, ilk yıldan bu yana farklı temalar ile düzenlenen GPD – Ortak Gelişim Kongresi’nde bu yıl tema “Değişen Müşteri” olarak belirlendi. Kazan-Kazan-Kazan (3K) anlayışı ise geçmiş iki kongrede olduğu gibi bu yılki kongrede de akıllarda yer edecek biçimde ele alınacak.
Kongrede sektörün temel oyuncusu olarak nitelendirilen müşterinin ihtiyaçları, alışkanlıkları ve davranışlarındaki değişiklikler ve bunun sektörde yarattığı değişim ele alınacak. Geçmişteki müşteri davranışları ve istekleri ile perakendenin buna cevabı, gelecekteki taleplere nasıl hazırlıklı olunması gerektiği, gelişen ve dijitalleşen dünyada perakendenin bu değişime nasıl ayak uydurduğu, perakendeciler ve tedarikçiler tarafından anlatılacak.
Türkiye’nin en önemli gıda perakendecileri, gıda servis zincirleri ve tedarikçilerinin İstanbul’daki buluşmasında yaklaşık 800 profesyonelin bir araya gelmesi bekleniyor. GPD – Ortak Gelişim Kongresi, 11 Ekim 2016’da Wyndham Grand Istanbul Levent’te 09:00 -15:00 saatleri arasında gerçekleştirilecek.
Tanışma Maratonu, yerel üreticilerle perakendecileri buluşturacak
Ulusal ve yerel modern gıda perakendecileri ile gıda servis zincirlerinin Türkiye’deki tek temsilcisi konumunda olan GPD’nin organize ettiği kongrenin üçüncüsünde, ilki geçen yıl düzenlenen ve büyük bir ilgiyle karşılaşan Tanışma Maratonu’na da yüksek katılım bekleniyor. Tedarikçiler ile sektörün önemli oyuncularını buluşturacak Tanışma Maratonu, özellikle Anadolu’daki tedarikçiler açısından önemli bir fırsat oluşturuyor. Kongrenin dikkat çeken bir diğer etkinliği ise değişen müşteri eğilimleri konusunda sektör ile yapılan söyleşiler ve elektronik oylama olacak.
“Değişen Müşteri” tüm yönleriyle kongrede
Bu yıl “Değişen Müşteri” temasıyla düzenlenen GPD – Ortak Gelişim Kongresi’nde 6 farklı oturum gerçekleşecek. GPD, nesillere göre müşteri davranışlarındaki değişimi ele alacak olan “Yeni Nesil Müşteriyi Anlamak”, sektördeki dijitalleşme sürecini anlatan “Perakende Kendini Dijital Hissediyor” ve sektör duayenlerinin katılacağı “Her şey değişir ama temel kurallar değişmez” gibi oturumlarla oldukça dikkat çekici isimleri bir araya getiriyor.
Kongrede ayrıca Cem Seymen moderatörlüğünde düzenlenecek oturumda perakendeciler ve yerel üreticiler bir araya gelecek. Amerikalı danışmanlık firması Oliver Wyman’dan Nordal Cavadini’nin oturumunda “Değişen Müşteri Sadakati Programları” ele alınırken, kongrenin kapanışı Cem Boyner’in konuşmasıyla yapılacak.
Oturumlarda özellikle değişimin ilk izlerini görüp hem sektörde trend yaratacak uygulamaları geliştiren hem de değişimin mimarı olarak kurumlarında başarılı çalışmalara imza atan ulusal ve uluslararası oyuncular deneyimlerini ve öngörülerini paylaşacak.
“Perakendenin sürücü koltuğunda müşterimiz oturuyor”
GPD Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında derneğin tüm üyeleriyle birlikte güçlü bir Türkiye ekonomisi için kesintisiz ve yoğun bir şekilde çalıştıklarının altını çizdi. Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Halkın moralini ve huzurunu her zaman ilk sırada tutan perakende sektörünün oyuncuları olarak biz de var gücümüzle çalışmaya, ekonomiyi güçlendirmek için devletimizin çalışmalarına desteğimizi sürdürmeye devam edeceğiz.
Her zaman dediğimiz gibi, perakendenin sürücü koltuğunda müşterimiz oturuyor. Onun değişen davranışlarını takip ederek ihtiyaçlarını karşılamak bizim görevimiz. Yeni ürünler, yeni mağaza tasarımları, yeni konseptler, yeni hizmetler hepsi müşterimizin talebine ve ihtiyaçlarına göre şekilleniyor. Bu sebeple 11 Ekim’de gerçekleştireceğimiz kongremizde de ‘Değişen Müşteri’ diyerek, talepleri, ihtiyaçları ve bu ihtiyaçlarını karşılama şekli nasıl değişirse değişsin esas değişmeyen şeyin, perakendenin patronunun müşteri olduğu gerçeğini ele alacağız. Değişen müşterimize daha iyi hizmet sunmanın yollarını tedarikçilerimizle birlikte konuşacağız.”
Tüketici odaklı verimlilik çözümleri
Ortak Gelişim Kongresi’nin perakendeci ile tedarikçinin ortak gelişim yollarını araştırdıkları bir kongre olduğunun altını çizen GPD Başkan Yardımcısı ve BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç da, “Kongreyi düzenlemekteki temel amacımız tedarikçilerimizle bir araya gelerek tüketici odaklı verimlilik çözümleri geliştirmek. Tedarikçilerimizle aynı masa etrafında görüşerek çalışmalarımızı planladığımız, bu büyüklükte başka bir etkinlik yok. Önceki senelerde işbirliği alanlarımızı, verimlilik konularımızı ele aldık. Şimdi ise müşterimizi, nesillere göre ihtiyaçların nasıl değiştiğini, bizim buna nasıl cevap verdiğimizi ele alacağız. Sürekli devam eden değişime nasıl hazırlanacağımızı görüşeceğiz. Kongremiz, önceki senelerde olduğu gibi yine sektörün gündemine imzasını atacak” dedi.
“Müşteri talebine göre değişiyoruz”
Perakendenin tüm operasyonlarının müşteri ekseninde sürdürüldüğünü vurgulayan GPD Başkan Yardımcısı ve Migros Genel Müdürü Özgür Tort da, “Perakendede gelişimin en önemli bileşeni her zaman müşterimiz olmuştur. Bu 50 yıl önce de böyleydi, gelecekte de böyle olacak. Tüm çabamız müşterimizin ihtiyaçlarını en uygun ve hesaplı şekilde, hızlı ve memnun edici bir hizmetle karşılamak. Ortak Gelişim Kongresi’nin ana teması doğrultusunda, müşterimizin davranışlarının, alışkanlıklarının ve ihtiyaçlarının değişimine göre, mağazalarımızın, formatlarımızın ve lokasyonlarımızın nasıl değiştiğini konuşacağız. Pek çok farklı kanaldan müşteriye her gün daha da gelişen hizmet seviyesi ile yaklaşırken, sıra dışı uygulamalar ve teknolojiyi de kullanarak perakendeci için daha verimli yaklaşımlarla, müşteriyi nasıl daha fazla memnun kılabiliriz bunu konuşacağız. Tedarikçilerimizle ve çözüm ortaklarımızla bu değişime cevaben neler yaptığımızı, neler yapmamız gerektiğini ele alıp keşfedeceğiz” ifadelerini kullandı.
GPD – Ortak Gelişim Kongresi, Coca Cola İçecek, P&G, PepsiCo, Unilever ve Ülker gibi dev tedarikçilerin ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek. Etkinliğe Nielsen ve Obase altın sponsor olarak, Chep ise çanta sponsoru olarak destek verecek.
(8)