Sudan sonra tercih edilebilecek en sağlıklı içecek alternatiflerinden biri olan ayran tüketimi, sıcak havalar ile birlikte yüzde 30 oranında artıyor.
Türk toplumunun en sevdiği ve en çok tükettiği içeceklerin başında gelen ayran, 7’den 77’ye her yaştan neredeyse herkesin tüketebildiği, suyla birlikte en sağlıklı içeceklerden biri olarak da öne çıkıyor.
Ayran tüketiminde istikrarlı artış
Toplum olarak ayranı seviyoruz ve giderek daha çok tercih ediyoruz. 2013 yılında 440 bin ton seviyesinde olan Türkiye’deki paketli ayran tüketimi, günümüzde 700 bin ton düzeyine yaklaştı. Evlerde hazırlanan ve açık olarak sunulan ayranla birlikte bu rakamın aslında çok daha yüksek olduğu tahmin ediliyor.
Süt ve süt ürünleri sektörünün belirlemeleri, özellikle havaların ısınmasıyla birlikte ayran tüketiminin de arttığını gösteriyor.
Türkiye süt ve süt ürünleri sektörünün önde gelen firmalarından Teksüt’ün Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray’ın verdiği bilgiye göre, bahar ve yaz döneminde yükselen sıcaklar, serin içilmesi gereken ayranın tüketimini yüzde 30 arttırıyor.
Baharla birlikte başlayan dönemde, özellikle de yaz aylarında ayran tüketiminin arttığını belirten Aksaray, “İşletmelerin buzdolaplarında muhafaza edilen ayranlar, havanın ısınmasıyla birlikte önemli bir serinletici olarak öne çıkıyor. Teksüt olarak bu dönemde ayran satışlarımız yüzde 30 artış gösteriyor. Bu artışın tüm Türkiye’ye ve ayran sunan tüm üreticilere yansıdığını düşünüyoruz” dedi.
Ayranın beslenmedeki yeri
Ayranın, içerdiği vitamin ve minerallerle tamamlayıcı besin niteliği taşıdığına dikkat çeken Arda Aksaray, “Ayran besin olarak tamamlayıcı nitelikte olmakla birlikte serinletici etkiye sahip. Ayrıca sıcak yaz günlerinde terleme ile gelişen tuz kaybını da önlemeye yardımcı oluyor ve böylece vücuttaki sıvı dengesinin sağlanmasına yardımcı oluyor. Soğuk muhafaza edildiği için de serinletici etkisiyle de hem ferahlatıyor hem rahatlatıyor” bilgisini verdi.
Teksüt, ayran ihtiyacına değişik boyutlardaki ambalajlarıyla cevap veriyor. Teksüt Ayran; 200, 230 ve 300 ml; 1 ve 1,5 litre ile 200 mililitrelik cam ambalajda tüketiciye sunuluyor.
(48)