Türkiye çapında 100’ün üzerinde şubesi bulunan Tavuk Dünyası, önümüzdeki 3 yıl içinde 200 restoranı aşmayı hedefliyor.
2011 yılında AR-GE ve markalaşma sürecini tamamladıktan sonra 2012 yılı başında ilk şubesini İstanbul’da açan Tavuk Dünyası, halen 3 ülkede, 106 lezzet noktası ile yılda 15 milyon kişiye ulaşıyor. 2015 yılında Türkiye’nin önde gelen sermaye fonlarından Mediterra Capital ile ortaklığa giderek sermaye yapısını güçlendiren Tavuk Dünyası’nın Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Faralyalı ve Genel Müdür Hakan Ceylan, medya mensupları ile bir araya geldi.
“Fast food değil, restoran zinciriyiz”
Tavuk Dünyası’nın Türkiye yeme-içme sektöründe kendisine yepyeni bir kulvar açmayı başardığını vurgulayan Faralyalı, “Tüm Türk veya uluslararası restoran-fastfood markaları ile doğal bir rekabet halindeyiz. Ancak rakiplerimizden önemli farklarımız var. Bunlardan ilki sunduğumuz ürünler. Türk damak tadına uygun, derisiz ve kemiksiz tavuk, gizli reçetelerle hazırlanmış özel lezzetler, tam ve dengeli bir porsiyon sunuyoruz. Diğer farkımız ise müşterimize sunduğumuz ortam. Alakart bir hizmeti, güzel bir atmosferde, porselen tabak ve çelik çatal bıçakla veriyoruz. Üstelik tüm bunları uygun fiyatlarda sağlıyoruz. Biz fastfood gıda değiliz, bir restoran zinciriyiz.” şeklinde konuştu.
AVM’lere de katkı!
Yeme-içme sektöründe yoğun bir rekabet bulunduğunu ve global markaların oldukça etkin olduğunu ifade eden Ahmet Faralyalı, Türkiye’de değişen tüketim alışkanlıkları ile birlikte dışarıda yeme içme alışkanlıklarının AVM’lere kaydığını söyledi. Tavuk Dünyası markası ile girdikleri AVM’lerde hızla ilk üç sıraya çıktıklarını aktaran Faralyalı, marka olarak AVM’lere ciddi sayıda müşteri girişi sağladıklarını söyledi. Faralyalı, “Tavuk Dünyası, Türkiye genelinde en hızlı büyüyen restoran zincirlerinden bir tanesi haline geldi. “ dedi.
Hedef; hem Türkiye hem de yurt dışında büyümek…
2016 yılı sonunda restoran sayısını 110’a, ciroyu ise 200 milyon TL seviyesinin üzerine taşımayı hedeflediklerini belirten Faralyalı, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kuruluşumuzdan itibaren ilk üç yılda yıllık 60 milyon TL seviyelerinde ciro yakalarken, son iki yılda bu rakamı yaklaşık 3 katına çıkardık. 2016 yılının sonunda yaklaşık 15 milyon müşteriye restoranlarımızda hizmet vermiş olmayı ve 200 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yatırımlarımıza ve yeni restoranlar açmaya hızlanarak devam edeceğiz. Önümüzdeki 3 yılda restoran sayımızı 200’ün üzerine, çalışan sayımızı ise bin 600’den 3 binin üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
Tavuk Dünyası’nın “Gagawa” markasıyla yurtdışında da önemli pazarlarda başarılı olması ve önde gelen markalar arasında yer almasını da hayal ettiğini ifade eden Faralyalı, stratejik pazarları iyi analiz ederek, güçlü adımlarla yurtdışında büyüme yolunda başarılı olmayı hedeflediklerini kaydetti.
Türkiye’nin 28 şehrinde 103 şube ve halen Almanya ve Rusya’da 3 GAGAWA markalı restoran ile hizmet veren Tavuk Dünyası’nda restoranların yüzde 85’i franchise modeli ile bayiler tarafından, diğerleri ise Tavuk Dünyası şirketinin kendisi tarafından işletiliyor.
Ödüllü markadan özel menüler
Şekerpınar’daki üretim merkezinde, hem Türkiye hem de dünyadan lezzetleri keşfederek tarifler geliştiren Tavuk Dünyası, “Kekiklim” ve “Şefin Tavası” ürünleri ile Uluslararası Lezzet ve Kalite Enstitüsü (The International Taste & Quality Institute – iTQi) 2016 Üstün Lezzet Ödülü’nü aldı. Marka, Business Initiative Directions (BID) tarafından sektöründe lider kurumlara verilen 2014 International Star for Quality Uluslararası Kalite Yıldızı ve Dünya Tüketici Akademisi tarafından verilen 2012 ve 2013 restoran dalı “Gıda Kalite” ve “Kaliteli Marka” ödüllerine de sahip.
Karbonhidrat, protein ve sebze içeren “uzun tabakta servis” konseptini Türkiye’de uygulayan öncü restoran zinciri olduklarını vurgulayan Tavuk Dünyası Genel Müdürü Hakan Ceylan, “Konserve ve şoklanmış ürünlere yer vermiyoruz, tüm menüler sağlıklı pişirme teknikleriyle hazırlanıyor. Tüm ürün çeşitlerinde taze sebze ve baharat kullanıyor ve kişiye özel olarak, her yeni sipariş için yıkanmış bir tava kullanarak müşterinin sağlığına da önem veriyoruz” dedi.
(5)