Piyasa araştırma firması Euromonitor International’a göre, helal etiketi taşıyan ürün sayısının 2020’ye kadar %25 artması bekleniyor. Öte yandan helal et talebinin de hızla artacağı tahmin ediliyor.
Helal et talebini Asya Pasifik bölgesindeki bazı oyuncular yönlendiriyor. Charoen Pokphand Group, Malvolia ve Sierad Produce gibi bazı et işleyicileri, helal etiketlerin anlaşılır ve belirgin olmasını sağlayarak Müslüman tüketicilerin kaygılarını giderdi. Sonuç olarak helal etiketi uygulaması yaygınlaşmaya devam edecek.
Tüketici ve endüstriyel piyasa araştırma kuruluşu Euromonitor International bu haftanın başında Etik Etiketler veritabanını yayınladı. Veritabanına göre helal gıda etiketli ürün piyasasında, 2015 ile 2020 arasında yıllık 13 milyar dolarlık satış yapılması bekleniyor.
Euromonitor, küresel helal piyasasının 45,3 milyar dolar değerinde olduğunu ve 4 yılın sonunda 58,3 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyor.
Helal gıda etiketi Birleşik Arap Emirlikleri ve Endonezya’da hızla büyüyor
Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya ile birlikte, tahmin dönemi boyunca helal etiketi taşıyan ürünlerin en hızlı büyüdüğü bölgelerden biri olacak.
Euromonitor International’da etik etiketler analisti olan Alan Rownan, verilerin helal et ürünlerinin satış değerine dayandığı gerçeğini hatırlattı. Rownan’a göre artış diğer et ürünlerinde görülmeyebilir.
Rownan’a göre, büyük değişimler, özel bir beyanın az sayıda üründe bulunabileceği gerçeğine bağlı olabilir. İşlenmiş et gibi özel kategorileri analiz ederken bu detay atlanmamalı.
Mevcut araştırma, 26 önemli küresel piyasadaki helal belgeli et ürünlerinin küresel satışlarını inceledi. Ancak Rownan’a göre piyasada yalnızca bazı küçük kuruluşlar var, bu nedenle Euromonitor’ün tahmini çok büyük bir temele dayanmıyor.
Helal et talebi de hızla büyüyor
Euromonitor International’da sağlık ve sıhhat bölümünün başında olan Ewa Hudson, basına yaptığı bir açıklamada tüm detayların yanında helal et talebinin hızla büyümekte olduğunu ifade etti. Ewa Hudson büyümekte olan küresel Müslüman nüfustan söz etti. Müslüman nüfusun 2030 yılında dünyanın 4’te 1’ini temsil etmesi bekleniyor.
Helal gıda etiketi taşıyan ürünlerin artması beklenirken, Euromonitor koşer belgeli işlenmiş et satışlarında %6 civarında bir düşüş olmasını bekliyor. Euromonitor, diğer ürünlerin aksine koşer etiketli işlenmiş et ürünlerinin satışının yalnızca İsrail’de gerçekleştiğini belirledi.
Rownan, koşer etiketli işlenmiş et ürünlerinin tek bir piyasada satılması nedeniyle dalgalanmaya karşı daha hassas olduğunu ifade etti.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(17)