Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) ülkemizin ihracat gücünü yaratıcılıkla, yenilikçilikle, yüksek katma değerle ve sürdürülebilir bir şekilde artırma hedefiyle başlattığı İnoSuit – İnovasyon Odaklı Mentörlük Projesi’nin değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantının açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Üyesi Murat Akyüz, İnoSuit Proje’sini Eylül 2016’da yapılan tanıtım toplantısı ile başlattıklarını, ardından Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi Sıralaması’na giren üniversitelerden 60 akademisyen ile birlikte bir çalıştay düzenlediklerini söyledi.
Akyüz, “Çalıştayın ardından 23 üniversiteden alanında uzman 33 akademisyen, yetkili kişi ve mentörü 43 ihracatçı firmamız ile eşleştirdik. Mentörlerimiz firmalarımıza düzenli ziyaretler gerçekleştirdi. Bu toplantıda hem akademisyenlerimiz hem de firmalarımız bu 3 aylık sürede edindikleri bilgi, tecrübe ve deneyimlerini diğer katılımcılarla paylaşacaklar” dedi.
Akademik bilgi sanayiye aktarılacak
Projenin amacının inovasyon yönetimi konusunda deneyimli akademisyenler ile inovasyon kapasitesini sürdürülebilir şekilde artırmayı hedefleyen firmaları buluşturmak olduğunu belirten Akyüz, “Tam 11 ay boyunca firmalarımıza inovasyon yönetimlerini sürdürülebilir bir şekilde artırabilmeleri için destek vereceğiz. Uluslararası iş yapma tecrübesi kazanacaklar. Üniversite-özel sektör işbirliği gelişecek ve akademik bilgi, araştırma ve uygulamalar sanayiye aktarılacak” dedi.
Projenin Kasım ayından bu yana geçen 3 aylık süreci de değerlendiren Murat Akyüz, şunları kaydetti:
Firmalar inovasyon konusunda bilgilendirildi
“Kasım ayı boyunca akademisyenler firmaları ziyaret ederek önce durum tespiti yaptı. Firmalarımızın inovasyon kapasitelerini değerlendirdi. Aralık ayında mentörlerimiz kurum içi eğitim ve bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirdi. Firmalarımızın hem yönetim kadrosunu, hem de beyaz ve mavi yakalı personelini inovasyon konusunda bilgilendirdi. Son olarak Ocak ayında ise daha derine inilerek ürün geliştirme, tasarım, üretim, pazarlama, satış ve insan kaynakları alanlarının inovasyon süreçlerindeki görevleri belirlendi. Bir firmanın inovasyon odaklı ürün üretebilmesi, sadece tasarım veya üretim departmanları değil, tüm organizasyonun bu yönde çalışması ve motive olması ile mümkün oluyor.”
“Üniversitelerimizi sanayinin içine çekmek zorundayız”
Değerlendirme toplantısında mentör ve firmaların tecrübelerini paylaştıklarını aktaran Akyüz, “Bu tecrübeler hem diğer mentörlere hem de ihracatçılarımıza çok güzel örnekler sergiliyorlar. 2016’da gerçekleştirdiğimiz ihracatın sadece yüzde 3,3’ü yüksek teknoloji ürünlerinden oluşuyor. Bu oran AB ülkelerinde yüzde 20 seviyelerinde. Ülke olarak bu seviyelere çıkabilmemiz için bilimsel altyapımızı, üniversitelerimizi sanayinin içine çekmek zorundayız. Aksi halde üniversitelerimizde yapılan çalışmalar laboratuvarlardan dışarı çıkamıyor, üretime giremiyor, ihracata katkı sağlamıyor” dedi.
(7)