İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ticaret Odası iş birliğinde düzenlenen İstanbul Shopping Fest, bu yıl altıncı kez 1-31 Temmuz 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Ortadoğu pazarında tanıtım atağına geçen İSF 2016, 25-28 Nisan 2016 tarihlerinde yapılan ATM Dubai 2016 Uluslararası Turizm Fuarı’nda, dev İstanbul standı ile büyük ilgi gördü.
Ortadoğu’nun en büyük turizm fuarı olan ATM 2016, 25-28 Nisan tarihleri arasında Dubai’de gerçekleştirildi. Bu yıl 23. kez düzenlenen ve 86 ülkeden 2 bin 800 firmanın katıldığı Fuar, dört günde 26 bini aşkın ziyaretçiyi ağırladı.
Türkiye’nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi İstanbul Shopping Fest, ATM Dubai 2016 Uluslararası Turizm Fuarı’nda (Arabian Travel Market 2016) tanıtıldı. Fuar içerisinde İstanbul Ticaret Odası ev sahipliğinde açılan 85 metrekarelik İstanbul standında, turizm pazarı açısından büyük değer taşıyan İstanbul Shopping Fest projesi de yer aldı.
ATM 2016’da ziyaretçilerin en çok ilgli gösterdiği noktalardan biri, Ortadoğu turizm pazarı açısından cazibe merkezi olan İstanbul standı oldu. Stand içerisinde tanıtılan İstanbul Shopping Fest ise kente olan ilgiyi büyüten en önemli etkenlerden biriydi. Bu yıl1-31 Temmuz 2016 tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest, ATM 2016’da yer alan İstanbul standının en çok ilgi çeken projesi olarak öne çıktı.
İbrahim Çağlar: İSF ülkemizin tanıtımı için büyük fırsat
Fuar için Dubai’de bulunan Türk heyeti içerisinde, İstanbul Shopping Fest projesini yürüten İstanbul Ticaret Odası da yer aldı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, ATM 2016’da yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Devletimizin öngördüğü 2016 Turizm Eylem Planı doğrultusunda İstanbul Shopping Fest bu yıl bizler için ayrı bir önem taşıyor. Turizmde benimsediğimiz proaktif yaklaşım ile festivalimizi İstanbul’un ve Türkiye’nin tanıtımı için değerli bir fırsata dönüştürüyoruz.
Bölgenin en büyük turizm fuarı olan ATM Dubai Fuarı, tanıtım faaliyetleri bakımından büyük önem taşıyor. Ortadoğu’nun son dönemde turizm sektöründe yakaladığı başarı grafiği giderek yükseliyor. Üstelik, ülkemize gelen yabancı turistlerin ortalama harcaması kişi başı 756 dolarken Körfez Ülkelerinden gelen turistlerde bu rakam 3 bin dolara kadar çıkıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da, başta kendi bölgemiz olmak üzere tüm dünyadan turistleri İSF vesilesiyle şehrimizde ağırlamak amacıyla tanıtım faaliyetlerimizi yoğun olarak sürdürüyoruz.”
İstanbul’un bölgenin cazibe merkezi konumunda olduğunu ifade eden İTO Başkanı İbrahim Çağlar, “Artık İstanbul’a kültürel bir değer olarak mal olan İstanbul Shopping Fest’in (İSF) hem perakende hem de turizm sektörü bakımından ülke ekonomisine katkısı büyük. Festivalimiz, Temmuz ayı boyunca yine şehrimize bereket getirecek. İSF için İstanbul’a gelecek misafirlerimizi, küresel markalar, yerel lezzetler ve medeniyetleri buluşturan muazzam bir kültürle karşılayacağız” dedi.
Temmuz’da alışverişin başkenti İstanbul olacak
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İstanbul Valiliği desteği ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ticaret Odası iş birliğinde düzenlenen İstanbul Shopping Fest, bu yıl altıncı kez gerçekleştirilecek. 1-31 Temmuz 2016 tarihleri arasında, alışveriş merkezlerinden tarihi çarşılara kadar pek çok noktada festival havasını yaşamak mümkün olacak.
İstanbul Shopping Fest’i temsilen Türk heyeti ile birlikte ATM 2016 Fuarı’na katılan İstanbul Shopping Fest Genel Müdürü Hicran Özbük, festivale ilişkin olarak şunları söyledi:
“Artık İstanbul ile özdeşleşen ve şehrin marka değerini büyüten İstanbul Shopping Fest, kent kültürünün önemli bir parçası haline geldi. Tarih boyunca ticaretin en önemli duraklarından biri olan İstanbul’un göbeğindeki Kapalıçarşı, dünyanın en eski alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyor. İSF de, yüzyıllar boyunca ticaretin, alışverişin başkenti unvanını hak eden İstanbul’da, tarihi çok eskilere dayanan, kentin ruhuna işlemiş bir geleneğin canlandırılmasına hizmet ediyor. Hedefimiz tarihi, kültürü ve gastronomisiyle bir alışveriş ve eğlence merkezi olan İstanbul’u tüm dünyaya tanıtarak turist sayısını artırmak, alışveriş hacmini büyüterek dünyanın ilk beş destinasyonundan biri haline getirmek. Modern ile gelenekseli buluşturan, alışverişten öte keyifli bir İstanbul deneyimi müjdeleyen İstanbul Shopping Fest süresince , İstanbul’un çarşı, cadde ve alışveriş merkezlerinde farklı bir rüzgâr esecek. İmparatorlukların başkenti olmuş İstanbul, bu yıl 1-31 Temmuz tarihlerinde alışverişin de başkenti olacak.”
İSF Platform Başkanlığını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş, İcra Kurulu Başkanlığını ise İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar yapıyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(24)