Etkinliği Takip Edin
Her gün binlerce farklı uyarana maruz kalan tüketicilerin isteklerini iyi analiz edebilen firmaların diğerlerinden bir adım önde olduğu gerçeğiyle, kalite ekiplerinin sorumlulukları ve firmaların risk ve fırsatlarına bakışını esas alarak İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümünün ev sahipliğinde hazırladığımız ”Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri” başlıyor.
Tüketici Trendleri, Duyusal Analiz ve Ambalaj Kriterleri ile Kader Anlarına etki eden bileşenleri içeren ”Ürün ve Kalite Deneyimi Semineri” sektör uzmanları ve akademisyenlerle tüm Gıda ve İçecek sektörünü kapsayan, trendleri ele aldı. Programda ; Perfetti Van Melle, Bunge ve Karma Grup profesyonellerine IFS Türkiye Temsilcisi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi ve Okan Üniversitesi’nden akademisyenler eşlik ediyor.
Seminerimizin içeriği kader anlarını (Moments of Truth) etkileyen süreçleri anlatacak şekilde tasarlanmıştır. Tüketicilerin satın alma kararları fiyata ilave olarak, gıda ürününün duyusal özellikleri, güvenliği, kalitesine bağlıdır. Tüketicilerin ürün deneyimi yaşadıkları ve ürünle ilgili kararları verdikleri anlar MOT “moment of truth” karar anları olarak geçmektedir. Kader anı bir deneyimdir. Tüketici farklı zamanlarda ve anlarda ürünle ilgili farklı bileşenleri deneyimler.
Program İçeriği;
1. Ürün Tasarımı
Tüketici isteklerinin iyi analiz edilerek ürüne yansıtılması ürün deneyiminin mükemmelliği için
önemlidir. Ürün tasarımı tüketicinin neredeyse tüm karar anlarında etkilidir. Ürün tasarımının doğru şekilde yapılmasıyla 0-1-2. MOT, karar anlarında tüketici beklentisine uygun bir ürün üretilmesi sağlanır.
- Açılış Konuşması /Prof. Dr. Esra Çapanoglu Güven
- Key Note Speaker/ Elif Aslı Yıldız /Patiswiss Handmade Chocolates
- Tüketici Kalite Algısı ve Tüketici Eğilimleri / Burcu Yiğiter /Euromonitor International
- Tüketici Satın Alma Süreci / Metin Erkaya /Perfetti Van Melle
- Ürün Tasarım Süreci / Metin Erkaya /Perfetti Van Melle
2. Tasarım Sürecinin Detayları
Tasarım sürecinde yapılacak doğru risk analizi ve ambalaj seçimiyle 1. ve 2. MOT’da tüketicinin ürünü seçmesi ve tercih etmesi hedeflenir.
-
Ambalajın Tasarımdan Tüketime Karar Anına Etkisi/ Hakan Özhuy -Jokey Turkey -SEPA
- Product Theatre / Muhterem Çaylı
- Ürün Tasarım Sürecinde Risk Analizi / Prof. Dr. Barbaros Özer
- Gıda Ambalajlarında Yeni Trendler ve Riskler / Prof. Dr. Atıf Can Seydim
3. Ürün ve Kalite Kültürü
Tüketicinin 2.MOT anında sürekli aynı kalitede, güvenilir ve kusurlardan arınmış bir ürün deneyimlemesi için artık mevcut kalite ve gıda güvenliği sistemlerinden daha fazlası gereklidir. Bu da ancak ürün ve kalite kültürünün şirket içerisinde tüm tedarik zincirinde yer almasıyla mümkündür.
- Ürün ve Kalite Kültürünün Tüketici Deneyimine Etkisi /Şenay Avcu / Bunge
- GFSI ve AB Mevzuatında Kalite Kültürü / Ezgi Dedebaş / IFS
- Product Theatre/ RadwaMedhat/Burcu Yazıcı
- Kalite Kültürü Uygulama Örnekleri / Zühal Başaran / Karma Grup
- Kültür Mükemmelliği Modeli ve Ölçümü / Cem Pusat / Karma Grup
4.Duyusal Analiz Temel Bilgilendirme
Tüketici için satın alma kararını etkileyen en temel özellik ürünün duyusal özelliğidir. Çok fazla uğraşlar verilerek çıkarılan bir ürün 2. MOT anında beğenilmediğinde satın alma süreci olumsuz etkilenebilir. Bu nedenle hem tasarım aşmasında hem de rutin üretimlerde duyusal analizler, tüketicinin 2. MOT anındaki kararını doğrudan etkiler.
- Product Theatre /Reliable trace analysis of volatiles in food and flavour/ Dr. Hans Rudolph Gygax /Bentley Merkim
- Duyusal Analiz Test Yöntemleri / Dr.Tugba Özdal
- Temel Duyusal Analiz ve Ürün Tasarımına Etkisi / Prof. Dr. Esra Çapanoglu Güven
- Tasarım Sürecinde İyi Uygulama Örneği -Melis Ayabakan- Döhler
Programın amacı; Üretim, Kalite ve ARGE ile Pazarlama ekipleri arasında hedefi tanımlama, kalite ve pazarlamanın çalışma prensiplerinin kader anına etkilerini mercek altına alarak uzman deneyimlerinden sektörün faydalanmasıdır.
Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri program akışı
28 Kasım 2022 / Pazartesi
09.15-09.30 Prof. Dr. Esra Çapanoglu Güven – Açılış konuşması
09.30- 10.00 Elif Aslı Yıldız – Patiswiss Key Note Speaker
10.00-10.45 Metin Erkaya /Perfetti Van Melle – Tüketici Satın Alma Süreci
10.45-11.00 Ara
11.00-11.45 Burcu Yiğiter / Euromonitor International – Tüketici Kalite Algısı ve Tüketici Eğilimleri
11.45-12.30 Metin Erkaya /Perfetti Van Melle – Ürün Tasarım Süreci
12.30-13.30 Yemek
13.30-14.00 Hakan Özhuy – Jokey Turkey – SEPA – Ambalajın Tasarımdan Tüketime Karar Anına Etkisi
14.00-14.40 Muhterem Çaylı / Schneider Electric – Geleceğin Endüstrilerinde Operasyonel Mükemmellik
14.40-15.00 Ara
15.00-15.45 Prof. Dr. Barbaros Özer – Ürün Tasarım Sürecinde Risk Analizi
15.45-16.45 Prof. Dr. Atıf Can Seydim – Gıda Ambalajlarında Yeni Trendler ve Riskler
29 Kasım 2022 / Salı
09.00-09.45 Şenay Avcu/ Bunge – Ürün ve Kalite Kültürünün Tüketici Deneyimine Etkisi
09.45-10.15 Ezgi Dedebaş / IFS – GFSI ve AB Mevzuatında Kalite Kültürü
10.15-10.30 Ara
10.30-11.20 Product Theatre / Kellogg’s – Radwa Medhat/Burcu Yazıcı
11.20-12.30 Cem Pusat / Karma Grup Kalite Kültürü Uygulama Örnekleri – Kültür Mükemmelliği Modeli ve Ölçümü
12.30-13.30 Yemek
13.30-14.10 Product Theatre / GAS Dortmund Bentley Merkim Dr. Hans Rudolph Gygax
14.10-15.00 Prof. Dr. Esra Çapanoglu Güven-Duyusal Analiz – Genel Bilgiler ve Tüketici Tercihlerini Etkileyen Faktörler
15.00-15.15 Ara
15.15-16.00 Dr. Tuğba Özdal – Duyusal Analiz Test Metotları ve Ürün Geliştirme Uygulamaları
16.00-16.45 Melis Ayabakan/Dohler – Tüketici Tercih Analizlerinin Ürün Geliştirme Sürecinde Kullanımı / İyi Uygulama Örneği
Eğitmenler:
Metin Erkaya, Burcu Yiğiter, Hakan Özhuy, Prof. Dr. Atıf Can Seydim, Prof. Dr. Barbaros Özer,
Prof. Dr. Esra Çapanoğlu, Dr. Tuğba Özdal, Şenay Avcu, Melis Ayabakan , Zühal Başaran, Cem Pusat,
Eğitim Süresi: 28-29 Kasım’ 2022 – 2 Gün
Eğitim Yeri : İTÜ Maslak, Ayazağa Kampüsü Süleyman Demirel Konferans Merkezi
Kayıt, İletişim : 0216 706 34 70 – 0216 906 00 40 – info@karmalt.com
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) , Meyve Suyu Endüstrisi Derneği ( MEYED),
Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) ve Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği (SEPA) tarafından desteklenmektedir.
Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri Tanıtım Dosyası
Sponsorluk için lütfen iletişime geçin: asudiletisim@asuder.org.tr
(495)