KasapDöner markası yakında hamburgerin anavatanı ABD’ye taşınıyor. “Hamburger çocuklarına döner yedirmeye geliyoruz” sloganıyla hızlı bir büyüme trendi yakalayan KasapDöner markasının sahibi Global Restoran Yatırımları A.Ş.’nin Genel Müdürü Bahar Özürün, “Yakında New York’un ünlü 5. Cadde’sinde olacağız” dedi.
Bahar Özürün, yakın gelecekte KasapDöner markasını, “hamburgerin anavatanı” olarak bilinen ABD’ye taşımaya hazırlandıklarını söyledi. KasapDöner’in ABD’deki ilk şubesinin New York’un ünlü 5. Cadde’sinde olacağını ifade eden Özürün, “Amerika’daki hamburger çocuklarının da KasapDöner’i seveceğine inancımız tam” dedi.
“Hayvancılığa önem verilirse et fiyatları düşer”
Arkalarında 70 yıllık Sarıtaş Et tecrübesiyle hareket ettiklerini hatırlatan Özürün, şunları kaydetti: “Et işi aile geleneğimiz, kurucularımızın dede mesleği. Bundan dolayı da özellikle kırmızı etin nereden nereye geldiğini en iyi görenlerden biri biziz. Bugün kırmızı et fiyatları maalesef orta gelirli kesimin bile yanına yaklaşmakta zorlanacağı seviyelere geldi. Bunun önüne geçebilmek için et ithalatı başlatıldı. Ancak bir süre sonra fiyatlar yine başladığı yere geldi. Hayvancılıkta tüm sektör ilgililerince bilinen belli başlı ve ancak uzun vadeli programlarla çözülebilecek problemler var. Bunu genel olarak gıda sektörü için de söylemek mümkün.
Dünya genelinde gıda fiyatları son beş yılın en düşük seviyelerinde iken ülkemizde giderek artan bir trend var. Etteki durum ise çok daha vahim, gelire oranladığımızda et fiyatları ülkemizde astronomik düzeyde bulunuyor. ABD’de kişibaşı GSMH 50.000 $ civarı iken 1 kg kıyma 22 TL ye karşılık geliyor. Türkiye’de milli gelir bunun beşte biri olduğu halde ortalama kıyma fiyatı 27 TL. Almanya’da ise 40.000 $ gelire karşın kıyma fiyatı 15 TL. Bu nedenle, ana girdisi et olan dönerde bizim açımızdan en zorlayıcı konu et fiyatları.”
“Ciromuzu bir yılda üçe katladık”
KasapDöner’in 2010 yılında Üsküdar’daki tek restoranla yola çıktığını hatırlatan Özürün, “2015 yılına geldiğimizde yurt dışında Azerbaycan ve KKTC’deki şubelerimizle birlikte toplam 33 şubeye ulaştık. Bu sayıyı 2016 yılı sonuna kadar 65’e ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Anadolu’da döner restoran zincirinin bulunmadığını, bu nedenle bundan sonraki hedeflerinin Anadolu’ya açılmak olduğunu ifade eden Özürün, “KasapDöner markamızla hızlı bir büyüme trendi geliştiriyoruz. Anadolu’dan başka, bahsettiğimiz gibi yurt dışında da yeni şubelerle büyümek istiyoruz. ABD en büyük hedefimiz. Yakın gelecekte başka ülkelerde de KasapDöner markasını görebilirsiniz” dedi. KasapDöner’in cirosunu bir yılda üçe katladığını belirten Özürün, “2015 yılında tüm şubelerimizde toplam 400 ton et sattık. Bu da bizi rekora götürdü. 2014 yılında 12 milyon TL olan toplam ciromuzu 2015 yılında 36,5 milyon TL’ye ulaştırdık. Şu anda 33 şubemizde 490 kişiye istihdam sağlıyoruz. Yeni şubelerimizle bu rakam bine ulaşacak” diye konuştu.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(21)