Dünyanın en büyük sağlık ve medikal ürünler fuarı Medica için Almanya’ya giden kimya ihracatçılarının sonraki durağı, Uzakdoğu’nun en büyük kozmetik buluşması olan Cosmoprof Asia Fuarı için Hong Kong oldu.
Kimya ihracatını sürdürülebilir kılmak adına çalışmalar yürüten İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) öncülüğünde sektörün ihracatını artırmak için kolları sıvayan kimya sektörü temsilcileri, fuarlarla yeni pazarlara ulaşmayı hedefliyor. İKMİB, 2016 yılı tanıtım faaliyetlerine Kasım ayında iki önemli fuarla devam etti.
Milyarlarca dolarlık büyüklüğe sahip dünya sağlık endüstrisinin bir numaralı buluşma noktası olan MEDICA Uluslararası Medikal Ürünler ve Teknolojileri Fuarı, 14-17 Kasım 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Düsseldorf şehrinde düzenlendi.
Sektör profesyonellerini bir araya getiren MEDICA, medikal ve tıp alanında son yeniliklerin sergilendiği bir platform olarak önem taşıyor. Dünyanın pek çok ülkesinden binlerce ziyaretçiyi ve sağlık profesyonelini ağırlayan fuarı her yıl olduğu gibi bu yıl da sağlık ve medikal sektöründeki karar vericilerden oluşan yaklaşık 100 bin kişi ziyaret etti. 38 Türk firması İKMİB’in bu yıl sekizinci kez düzenlediği milli katılım organizasyonuyla dev buluşmada yerini aldı.
Kozmetik ürünleri sergilendi
Kozmetik, son yıllarda yaptığı ihracat atağıyla kimyanın en dikkat çeken alt sektörlerinden biri konumunda bulunuyor. Türk kozmetik sektörü hem iç pazarda hem de dış pazarlarda kalitesi ve uygun fiyatları ile dünya markaları ile rekabet edebiliyor. Uzun yıllardır Avrupa’ya ihracat yapan Türk kozmetik sektörü, Uzakdoğu pazarından da daha fazla pay almak istiyor.
İKMİB, Uzakdoğu’nun en büyük kozmetik buluşması olan Cosmoprof Asia 2016 Fuarı’na bu yıl altıncı kez Türk firmalarının milli katılımını gerçekleştirdi. Hong Kong’da yapılan fuarda, 13 Türk kozmetik firması yer aldı. Firmalar sabun, ıslak mendil, parfüm, deodorant, güzellik ve saç bakım ürünleri, renkli kozmetikler gibi farklı ürün gruplarını sergileme imkânı buldular.
“Rekabet gücümüzü korumak için tanıtım şart”
Kimya sektörünün ihracatını artırmasında milli katılım organizasyonu düzenlenen fuarların büyük payı olduğunu belirten İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, şunları söyledi:
“Var olduğumuz pazarlarda payımızı artırmak yanında yeni pazarlarda kendimizi daha iyi tanıtmak açısından fuarlar önem taşıyor. İhracatçı firmalarımızla birlikte bu yıl da dünyanın dört bir yanına ulaştık. Milli katılım organizasyonlarımızın ihracatımıza katkısını her geçen yıl daha çok görüyoruz.
Medica Fuarı, Türkiye’nin en yüksek katılımlı fuarlarından biri haline geldi. Bu yıl 8’inci kez dünyanın en büyük sağlık fuarındaydık. Birçok firma milli katılım için sırada bekliyor. Özellikle ihracata yeni başlamış, kendini tanıtmak ve ihracatını artırmak isteyen firmalar için önemli bir atlama eşiği diyebiliriz.
Cosmoprof Asia Fuarı da kozmetik sektörümüzün Asya pazarındaki fırsatları görmesi açısından önemli. Sürdürülebilir ihracattan söz etmek için mutlaka tanıtım çalışmalarına ağırlık vermemiz gerekiyor. Dünyada rekabet artıyor ve ticaret yapmak giderek zorlaşıyor. Bu ortamda rekabet gücümüzü korumak için her zamankinden daha fazla çaba harcamamız, potansiyel taşıyan ülkelere ihracatımızı nasıl artırabiliriz, bunlara odaklanmamız lazım.”
(29)