Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV), plastik ambalajları tüm yönleri ile değerlendirdiği “Uluslararası Plastik Ambalaj Teknolojileri Kongresi”nin üçüncüsünü İstanbul’da gerçekleştirdi.
Kullanım kolaylığı, uzun süreli koruma, hafiflik, maliyet avantajı, enerji tasarrufu avantajları sayesinde günlük hayatımızın temel bir parçası haline gelen plastik ambalajlar; son dönemde kozmetik, ilaç ve tıbbi malzemeler sektörlerinin tercihinde de ilk sırada yer alıyor.
Ana tema: Kozmetik ve ilaç sektörü
Öyle ki kozmetik ve ilaç sektöründe kullanılan plastik ambalajların yurtiçi tüketimi 2015 yılında toplam 530 bin tona ulaştı. PAGEV, bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Uluslararası Plastik Ambalaj Teknolojileri Kongresi’nin ana temasını kozmetik ve ilaç sektöründe kullanılan plastik ambalajlar olarak belirledi.
Her iki sektördeki plastik ambalajların mercek altına alındığı kongrede; hammadde ve pazar, yeni teknolojiler, inovatif gelişmeler, tasarım, sürdürülebilirlik ve markalaşma konuları üzerinde duruldu.
Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV), sektörün üretiminde yüzde 40 paya sahip olan plastik ambalajların tüm yönleri ile değerlendirildiği “Uluslararası Plastik Ambalaj Teknolojileri Kongresi”nin üçüncüsünü bugün gerçekleştirdi.
Ambalajda İnovatif Trendler ve Markalaşma
“Ambalajda İnovatif Trendler ve Markalaşma” teması ile organize edilen PAGEV Uluslararası Plastik Ambalaj Teknolojileri Kongresi’nde; hammadde ve pazar, yeni teknolojiler, inovatif gelişmeler, tasarım, sürdürülebilirlik ve markalaşma konuları tartışıldı. Türkiye ve yurtdışından uzmanların, sektör temsilcilerinin ve akademisyenlerin bir araya geldiği kongrenin ana gündemini kozmetik ve ilaç sektöründeki ambalajlar oluşturdu.
Plastik ambalaj tüketimi artıyor
Günümüzde farklı tasarım ve renkler ürünlerin cazibesini artırırken; fonksiyonel kullanım sunan ambalajlar tercih listesinde başta geliyor. Ambalaj sektöründe yüzde 37’lik payla lider olan plastikler ise üretim ve geri dönüşüm süreçlerindeki sürdürülebilirliği, kullanım kolaylığı, hafifliği, kolay şekil alabilme özelliği ile alternatif malzemelere göre bir adım öne çıkıyor.
Türkiye kozmetik ve ilaç sektörleri de tüm bu özellikleri sayesinde plastik ambalajlara giderek ağırlık veriyor. Kozmetik ambalaj üretimi 2010 yılında 436 bin ton iken 2015 yılında 568 bin tona yükseldi. Aynı dönemde yurtiçi tüketim de 381 bin tondan 468 bin tona çıktı.
Benzer büyüme ilaç ambalajlarında da yaşanıyor. Ülkemizde yaklaşık 20 firma ilaç sektörünün ihtiyaç duyduğu plastik ambalaj malzemeleri üretiyor. Türkiye’de plastik ilaç ambalaj malzemeleri iç pazar tüketimi, toplam ilaç ambalaj malzemeleri tüketiminden yaklaşık yüzde 60 pay alıyor. Plastik ilaç ambalaj malzemeleri iç pazar tüketimi 2015 yılında 61 bin ton ve 200 milyon dolar civarında gerçekleşirken tüketimin 2016 yılı sonunda 85 bin tonu ve 225 milyon doları aşması bekleniyor.
(64)