Kahramanmaraş’ın yerel lezzeti dövme dondurmayı marka haline getiren MADO Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri AŞ ile Venture Capital Bank ve Al Sraiya Holding arasındaki ortaklık anlaşması, Ankara’da imzalandı.
MADO Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri AŞ, Venture Capital Bank ve Al Sraiya Holding ortaklık anlaşması imza töreninde; Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Venture Capital Bank (VCBank) CEO’su Abdullatif Mohammed Janahi, Al Sraiya Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Rashid Nasser Sraiya Al Kaabi ve MADO Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Sait Kanbur hazır bulundu.
Türkiye’ye yatırım daveti
Törende konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye’ye yatırım yapanın asla kaybetmeyeceğini belirterek, Türkiye’deki girişimcilere yöresel değerleri markalaştırmaları ve dünyaya açılmaları mesajı verdi. Hisarcıklıoğlu, “Türkiye’ye yatırım yapan asla kaybetmez” diyerek, yabancı yatırımcıları da ülkemize yatırıma davet etti.
Al Sraiya Holding’in Katar’ın en güçlü firmalarından biri olduğuna, Venture Capital Bank’ın ise Ortadoğu ve Körfez Bölgesindeki KOBİ’lere yatırım yaparak büyümelerini sağlayan Bahreyn Merkezli bir İslami Banka olduğuna vurgu yapan TOBB Başkanı, “Bu ortaklıkla, uluslararası bir marka olan MADO, aynı zamanda uluslararası sermayeli bir marka haline geliyor. MADO’nun kendi sektöründeki güçlü know how’ı ile Arap dostlarımızın küresel pazar deneyimi bir araya geliyor. Bu ortaklıkla, Türk girişimcisinin cesareti ve Arap sermayesinin gücü bir araya geliyor.” diye konuştu.
“Gıdanın alternatifi yok”
Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak ise dünya büyük bir ekonomik daralmaya giderken dinamik kuruluşların şirket evliliği yapmasının Türkiye için çok önemli olduğunu söyledi.
MADO gibi Kahramanmaraş’ın lezzetlerini Türkiye’nin her noktasına ulaştıran bir firmanın böyle bir anlaşmaya imza atmasının kendisi için de gurur verici olduğuna işaret eden Kaynak, firma yöneticilerinin bu noktaya gelmek için çok çalıştığını anlattı.
Dünyada büyük çalkantılar yaşandığını ifade eden Kaynak, “Dünya, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra en büyük göç hareketlerini yaşıyor. 60 milyon insan evinden uzakta, 60 milyon insan evsiz ve yurtsuz. Türkiye’de bunların 3 milyonu var. Dünyanın enerji ya da başka şeylere ilgisi olabilir, teknoloji gelişebilir ama gıdanın bir alternatifi yok.” diye konuştu.
Venture Capital Bank yetkililerinin Türkiye’nin önemli ve güvenilir bir gıda üssü olduğunu yakında anlayacağını dile getiren Kaynak, Türkiye’de verimli tarım arazilerinin bulunduğunu vurguladı.
“Amacımız markalaşma konusunda model olmak”
MADO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kanbur da şirketin uluslararası bir marka olması için çaba sarf ettiklerini belirterek, Türkiye’deki girişimcilere markalaşma konusunda model olmak istediklerini ifade etti.
“Türkiye pazarına odaklanmaya devam edeceğiz”
Venture Capital Bank Üst Yöneticisi Abdullatif Janahi ise söz konusu yatırımın bankanın Türkiye’deki üçüncü büyük yatırımı olduğuna işaret etti. Janahi, “Sağlam temellere ve umut vadeden ekonomik geleceğe sahip bu pazara odaklanmaya devam edeceğiz. Türk pazarı Avrupa’da en hızlı büyüyen pazar olmakla birlikte, bizim de kendimizden emin olduğumuz gıda ve içecek sektöründeki şirketler için stratejik bir konum ve küresel ölçekte büyüme için bir sıçrama tahtası vazifesi görmektedir.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’deki birçok markayı inceledikten sonra MADO ile ortaklık kararı aldıklarını dile getiren Janahi, “MADO’nun deneyimli yönetim ekibiyle çalışarak, uluslararası pazarlara açılma yoluyla bu temellerin üzerine bir şeyler inşa etmek istiyoruz.” şeklinde konuştu.
(9)