Gıda ve içecek danışmanlık firması Zenith International tarafından yayınlanan bir rapora göre, küresel meyve suyu tüketimi 2015 yılında 80 milyar tonu aştı ve toplam alkolsüz içecek tüketiminde %10’luk bir paya ulaştı.
Meyve suyu satışları yıl içinde %4 artış gösterdi.
Afrika, Orta Doğu, Asya Pasifik ve Latin Amerika bölgelerindeki büyüme, Kuzey Amerika ve Batı Avrupa gibi olgun piyasalardaki düşüşlerle dengelendi.
Önümüzdeki 5 yıl içinde piyasanın yıllık %5 büyüme oranını yakalaması ve 2020 yılında 105 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Meyve suyu piyasası raporu
Zenith Piyasa İstihbaratı Direktörü Esther Renfrew, “Meyve suyu piyasasındaki çeşitlilik artmaya devam ediyor. Özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa, yenilikçi ve orijinal ürünlere dayalı bir yapıda. Üreticiler başarılı olmak veya başarıyı sürdürmek için inovasyonun şart olduğunu anlamaya başlıyor.” şeklinde konuştu.
Zenith tarafından 2016 yılında yayınlanan Meyve Suyu İnovasyon Raporu 2014 yılından bu yana öne çıkan ürün geliştirme alanlarını şu şekilde tanımlıyor: orijinal tatlar/bileşenler, yeni tekstürler (ürünün dokusu/yapısı), sebze suları, soğuk basılmış meyve suları, şekersiz/az şekerli/şekeri azaltılmış ürünler, fonksiyonel ürünler, birinci sınıf seçkin ürünler ve çocuklara yönelik ürünler.
Esther Renfrew şunları söyledi:
“Yeni işleme yöntemleri, rafine ürünler ve hem tat hem işleve yönelik bileşen vurguları geçtiğimiz yılların yeni ürün geliştirme trendlerini oluşturdu. 2016 Meyve Suyu İnovasyonu raporumuz, piyasada bir konuma sahip olmak veya konumunu büyütmek isteyen tüm firmalar için ideal bir rehber.”
Zenith raporu %100 meyve sularını, %25-99 meyve içeren nektarları ve %5-24 meyve içeren içecekleri kapsıyor. Raporda 75 marka profiliyle ilgili detaylı bilgi yer alıyor.
Rapor, ürün fotoğrafları ve piyasaya giriş tarihi, ambalaj tipi ve boyutu, fiyatlandırma, bileşenler, değişkenler ve pazarlamayla ilgili bilgileri de bir araya getiriyor.
Raporda öne çıkan noktalar
Rapora göre, en büyük segment olan meyveli içecekler, 2015 yılındaki tüketimin %50’sini oluşturuyor.
Kişi başına en yüksek %100 meyve suyu tüketimi Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’da.
Öte yandan küresel satışların %40’ının gerçekleştiği Asya Pasifik bölgesi ise %100 meyve suyunda dünyanın en büyük piyasası.
(26)