Saray Milkman, süt ve süt ürünleri kategorisinde birbirinden yenilikçi ürünleri ile Türkiye’de ilklere imza atıyor. Yüksek teknolojisi ve güçlü Ar-Ge alt yapısı ile daha sağlıklı nesiller için günün her anında sağlıklı atıştırmalıklar üreten Milkman; Türkiye’de çocuk ve gençler öncelikli olmak üzere kişi başı tüketilen süt ve süt ürünleri miktarını artırarak hem pazarı büyütmeyi hem de pazar payını artırmayı hedefliyor.
Bir Saray Holding kuruluşu olan Milkman Süt ve Süt Ürünleri A.Ş.; süt, sütlü meyveli içecekler, ayran, tereyağı, krema, süt tozu ve farklılaşan peynirler üretmek üzere Eylül 2014’ten bu yana tüketiciye lezzet, doğallık, sağlık ve aynı zamanda da kalite sunuyor.
Milkman; toplam 50 bin m² arazi üzerine kurulu ve Türkiye’nin en modern ve en yüksek kapasiteli tesisleri arasında yer alan Karaman fabrikası ile uluslararası üretim standartlarının tüm gereklerini karşılıyor. Günlük süt toplama oranları açısından Karaman’daki ikinci büyük tesisine sahip olan Milkman; ilk etapta 300 tonluk günlük süt işleme kapasitesini ikinci etapta 650 ton olarak sürdürmeyi planlıyor.
Cirosunun yüzde 95’ini yurt içi pazardan elde ediyor
Milkman; ürünlerini hâlihazırda Pakistan, Dubai, Mısır, Irak, Ürdün, Libya ve Filistin’e yaklaşık yüzde 35 oranında sanayi hammaddesi ve yüzde 65 oranında nihai tüketiciye yönelik ürünler olarak ihraç ediyor. Yurt içinde ise, ürünlerini yaklaşık 10 bin noktada olmak üzere pek çok ulusal ve yerel zincir marketlerde satışa sunuyor. Cirosunun yüzde 95’ini yurt içi pazardan elde eden firma, 2016 yılı sonunda pazar payını iki kat büyütmeyi hedefliyor.
“Süt ve sütlü ürünlerin kullanımını artırmayı hedefliyoruz”
Milkman Yönetim Kurulu Başkanı Samed Özdağ, markayı ve süt sektörünü şöyle değerlendiriyor: “Türkiye’de kişi başı yıllık tüketim miktarına bakacak olursak; gelişmiş ülkelerin gerisinde olduğumuzu görüyoruz. Biz süt ve sütlü ürünlerin kullanımını artırmayı, yani pazarı büyütmeyi hedefliyoruz. Bu amaçla, Türkiye’de çocuk ve genç bazlı kişi başına tüketilen süt ve süt ürünleri miktarını yaşam tarzlarına uygun ürünlerle destekleyerek büyütmeyi düşünüyoruz. Kendi çizgimizi oluşturarak diğerlerinden farklılaşıyoruz. Biz genelde ürünlerimizi tasarlarken, günün her anında sağlıklı atıştırmalıklar tükettirme amacıyla yola çıkıyoruz. Bu noktadan hareketle, grubumuzun atıştırmalık sektöründeki 55 yıllık tecrübesinden faydalanıyor, “confectionary” diye adlandırılan atıştırmalık sektörünün dinamiklerini süt sektörü ile birleştirerek ortaya farklılaşan ürün grupları çıkarmak üzere çalışıyoruz. Bir nevi know-how transferi yapıyoruz”
“Dünya markası olma yolunda ilerliyoruz”
Kurum olarak en temel önceliklerinin günün her anında yenilebilecek sağlıklı atıştırmalıklar üreterek, maksimum tüketici memnuniyeti sağlamak olduğunu belirten Özdağ, “BRC sertifikasına sahip sayılı Türk gıda firmalarından biriyiz. Ayrıca sahip olduğumuz ISO 22000, ISO 9001/2008 ve Helal Gıda Sertifikaları ile tescillediğimiz kaliteyi tüketiciye sunuyoruz. Türkiye’nin en modern süt ve süt ürünleri tesisine sahibiz. Kurulduğumuz günden bu yana tüketici ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmek amacıyla üretimde ve ürün geliştirmede en son teknolojileri yakından takip ediyoruz. Türkiye’nin ilk gerçek meyve sulu ve sütlü smoothie’si Milkman Rogo ve Milkman sıkılabilir krem peynirimiz gibi birçok ürünümüz ile tüketiciye yeni tatlar, sektörde ilkler sunmaya devam edeceğiz. Uluslararası standartlarda üretimini gerçekleştirdiğimiz kalite tescilli Saray Milkman ürünlerini, güçlü dağıtım sistemlerimiz ile yurtiçi ve yurtdışında tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor ve bir dünya markası olma yolunda hızla ilerliyoruz” dedi.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(20)