Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, yaptıkları hisse satışlarıyla 6 yabancı ortakla Türkiye’de 1 milyarlık reel yatırım yaptıklarını, yatırımcı girişinin de 4 milyar lirayı aştığını söyledi. Ülker, imaj değişikliğinin nedenini de açıkladı.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, holdingin ambalaj şirketi Polinas’ın satın aldığı İtalyan Nuroll’un fabrikasının da bulunduğu Napoli’de oynanan Napoli-Beşiktaş maçı öncesinde, pladis CEO’su Cem Karakaş, Gözde Girişim CEO’su Mustafa Aydemir ve Polinas’tan sorumlu Başkan Yardımcısı Merih Ceylan’ın katılımıyla basınla sohbet toplantısı düzenledi.
“Kapımızı çalanlara ‘Evet’ dedik”
Ülker’de 1944 yılında bisküvici olarak başladıkları işlerine zaman içinde çikolata ve keki de eklediklerini vurgulayan Murat Ülker, 1970’lerin Türkiye’sinde bisküvi ve çikolatada ihtiyaç duydukları hammadde ve hizmetleri temin edemedikleri için kendi yağını, sütünü, ununu ve ambalajını üretmek için satın almalara gittiklerini söyledi. Ülker, şöyle devam etti:
“Bu şirketlerin bazılarını öyle büyüttük ki sahalarında lider oldular, yurt dışından ortak olmak isteyen şirketler çıktı. Ana kategorimiz dışında kalan şirketlerimiz de çok başarılı oldular. Ülkemiz de çok şükür gelişti, artık dikey entegrasyon zorunluluğumuz kalmadı. Biz de kapımızı çalan taliplere ‘evet’ dedik. Sırasıyla Ak Gıda’yı ve içecek işimizi Cola Turka, Çamlıca’yı sattık, küçük ortak olduk.
Tüm bu devirlerin ülkemize büyük katkısı oldu. Şimdiye kadar 6 yabancı ortağımız ile Türkiye’ye 1 milyar TL’ye yakın reel yatırım yapmış olduk. Yatırımcı girişleri de 4 milyar TL’yi aşıyor.”
“Gözde Girişim, Türkiye ekonomisine de kakı sağlıyor”
Yıldız Holding’in gıda dışı işlerini çatısı altında toplayan Gözde Girişim’in yatırım yaptığı şirket sayısının 9’a, portföy büyüklüğünün ise 1.2 milyar TL’ye ulaştığını bildiren Murat Ülker, “Gözde sadece Yıldız Holding’e değil, Türkiye ekonomisine de çok önemli katkı sağlıyor. Türkiye’nin varlıklarını kaybolup gitmekten kurtarıyor, kurtarmakla da kalmıyor değer katıyor” dedi.
Murat Ülker’deki imaj değişikliğinin nedeni ne?
Gözde Girişim’in şirketleri tekrar Türkiye ekonomisine kazandırdığını, bu şirketlerin kendisine de katkısı olduğunu bildiren Murat Ülker, imaj değişikliğinin nedenini de açıkladı. Ülker, “Misal Azmüsebat bir Gözde şirketi. Derby traş bıçağı üretiyor. Bisküvi, çikolata denemek gibi haliyle tras bıçağını da test etmek lazım. Ben de bu vesile ile bir sakallı, bir sakalsız oluyorum. Yani imaj değişikliğimi ürün testine borçluyum” dedi. Murat Ülker, Derby’nln henüz lansmanı yapılmayan üç bıçaklı yeni ürününü test ettiğini de söyledi.
Gözde Girişim’in diğer yatırım şirketlerinden en büyük farkının karmaşık satın alma veya finansman işlemlerini çok hızlı yapabilmesi olduğunu belirten Gözde Girişim CEO’su Mustafa Aydemir de “Şok Market, buna en büyük örnektir. Biz Şok’ta deyim yerindeyse, koşan ata nal çaktık” diye konuştu.
Ambalaj filmi (B0PP) üretiminde Avrupa’da tek çatı altındaki en büyük kapasiteye sahip olduklarını ifade eden Polinas’tan Sorumlu Başkan Yardımcısı Merih Ceyhan da, son yıllardaki yatırımlarla kapasiteyi iki katına çıkardıklarını, istihdamın da neredeyse iki katına çıktığını söyledi.
Pladis, Afrika’da da lider olmayı hedefliyor
Yıldız Holding’in globaldeki yolculuğunu anlatan pladis CEO’su Dr. Cem Karakaş ise pladis’in yıl sonuna kadar yüzde 15’lik büyüme hedefini tutturacağını kaydetti. Karakaş, “İngiltere ve Türkiye’deki pazar liderliğini koruyacağız. Amerika’da premlum çikolatada pazar liderliğini geri kazanacağız. Afrika’da 3 yıl içinde ilk 2 oyuncudan biri olmak istiyoruz. Afrika çok zor bir pazar. Hiçbir rakibimiz orada yok” ifadelerini kullandı.
(16)