Nestlé Türkiye’nin, Türkiye Diyetisyenler Derneği işbirliğiyle başlattığı “İyi Beslen, Mutlu Yaşa” programı kapsamında uzmanlar, 30 Ekim’de Trabzon’da katılımcılarla buluşacak.
Nestlé Türkiye, Türkiye Diyetisyenler Derneği işbirliğiyle başlattığı “İyi Beslen, Mutlu Yaşa” programıyla kamuoyunda beslenme, sağlık ve iyi yaşam konularında farkındalık oluşturmayı hedefliyor. Toplamda 3 milyon TL yatırımla gerçekleştirilen program 11 ili kapsıyor.
Uzmanlar, “İyi Beslen Mutlu Yaşa” Programı kapsamında 30 Ekim tarihinde Forum Trabzon AVM’de beslenme, fiziksel aktivite, ruh ve zihin sağlığı konularında önerilerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. Etkinlikte, Nestlé Türkiye’nin program kapsamında işbirliği yaptığı uzmanlar; Acıbadem Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı ve Türkiye Diyetisyenler Derneği İstanbul Temsilcisi Prof. Dr. Murat Baş, Yaşam Danışmanı Elvan Demirkan ve Serbest Dalış Dünya Rekortmeni ve Diyetisyen Şahika Ercümen konuşmacı olarak yer alacaklar.
Etkinlikler Trabzon’un ardından 5-6 Kasım’da Samsun’da, 12 Kasım’da Bursa’da ve 13 Kasım’da Eskişehir’de gerçekleşecek.
“İyi Beslen, Mutlu Yaşa” programının Trabzon ayağı öncesinde Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu’nun ev sahipliğinde bir basın buluşması düzenlendi. Nestlé’nin 150 yıllık beslenme, sağlık ve iyi yaşam yolculuğunun ilk günkü heyecanla devam ettiğini belirten Sungu, “Nestlé olarak faaliyet gösterdiğimiz 189 ülkede her gün ürünlerimizle 1 milyarın üzerinde kişiye ulaşıyoruz. Dünyanın en büyük Ar-Ge ağına sahip olan Nestlé, Ar-Ge çalışmalarına yılda 1.7 milyar dolar yatırım yapıyor. Nestlé’nin Ar-Ge ağında 5.000 bilim adamı çalışıyor. Her yıl 300‘ü aşkın bilimsel yayın yayınlanıyor ve 80 yeni patent alınıyor, gıda ve beslenme alanında geleceğe ışık tutacak araştırmalar gerçekleştiriyor” ifadelerini kullandı.
“Mutlu bir yaşam için doğru beslenme bilinci oluşturmak”
Şirket olarak bireylerin doğru tercihleri yaparak daha mutlu bir yaşam sürdürebilmelerine yardımcı olmayı amaçladıklarını ifade eden Zeynep Sungu, “Tüketicilerimizin bilinçli seçimler yapmalarını desteklemek için ürün paketlerimizde porsiyon bilgisinin de dahil olduğu geniş kapsamlı beslenme bilgisine yer veriyoruz. ‘İyi Beslen, Mutlu Yaşa’ isimli dijital platformumuz ve sosyal sorumluluk projelerimiz aracılığıyla beslenme, sağlık ve iyi yaşam alanlarında faydalı bilgiler sağlıyoruz. Toplum için paylaşılan değer yaratmak üzere uzmanlar, akademisyenler, kamu kuruluşları ve STK’larla işbirlikleri gerçekleştiriyoruz” dedi.
İyi Beslen Mutlu Yaşa Programı 3 yılda 500 bin kişiye ulaşacak
Türkiye’de 11 ili kapsayan “İyi Beslen, Mutlu Yaşa Sohbetleri” programı hakkında da bilgiler veren Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu, halk eğitim merkezleri işbirliğinde gerçekleştirilen etkinliklerin, Bursa, İzmir, Antalya, Ankara, Kayseri, Konya, Adana ve İstanbul’da halkla buluştuğunu söyledi. Sungu, şunları kaydetti:
“Programı bu yıl Türkiye’de diyetisyenlik mesleğinin 50. yılını kutlayan ve toplumun bilinçlendirilmesi konusunda bizimle aynı amacı taşıyan Türkiye Diyetisyenler Derneği’nin işbirliğinde gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. İlk yılında 3 milyon TL’lik bir yatırımla gerçekleştirdiğimiz programın bu yıl içinde 150 bin kişiye ulaşmasını hedefliyoruz. 3 yıl sürecek programın sonunda da hedefimiz 500 bin kişiye ulaşmak. 150. yılımızda bu programla halkımızı bulundukları yerde uzmanlarla birlikte ziyaret ederek, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite, ruh ve zihin sağlığı ile ilgili merak ettikleri bilgilere kolayca ulaşmalarını sağlamak istedik. Uzmanlarımız dengeli beslenme, fiziksel aktivitenin nasıl günlük hayatın bir parçası olacağı, günlük stresle nasıl baş edilebileceği, rahat bir uyku için ne yapılması gerektiği, nefesin nasıl düzenlenmesi gerektiği yani kısaca; iyi yaşam için neler yapılabileceğini paylaşıyorlar. Ayrıca katılımcıların vücut kompozisyon ve vücut kütle indeksi ölçümleri yapılacak.”
“Yatırımlarımızı ikiye katlayacağız”
Nestlé’nin 100 yılı aşkın süredir Türkiye gıda sektöründe faaliyet gösterdiğinin altını çizen Sungu, “Bugün Türkiye’deki üretim merkezlerimizde sadece yerel pazara yönelik üretim yapmakla kalmıyor, aynı zamanda 40’a yakın ülkeye ihracat da yapıyoruz. Türkiye’de, 3.800 kişiye doğrudan istihdam sağlıyoruz. Dolaylı olarak istihdam yarattığımız kişi sayısı ise 7.000’in üzerinde. Son 8 yılda Türkiye’ye 500 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptık ve bu yatırımı 2020 yılına kadar ikiye katlayacağız” diye konuştu.
“Sağlıklı ve mutlu bir yaşamın temeli, dengedir”
Nestlé’nin “İyi Beslen Mutlu Yaşa” programında işbirliği yaptığı Türkiye Diyetisyenler Derneği Başkanı Prof. Dr. Muhittin Tayfur ise bu yıl Türkiye’nin ilk diyetisyenlerinin mezun olarak iş yaşamına atılmalarının 50. yılını kutladıklarını belirterek, “Türkiye Diyetisyenler Derneği olarak, toplumun beslenme, sağlık ve yaşam kalitesi ile ilgili farkındalığının artmasına katkıda bulunmak bizim asli görevimiz. Bireylerin bu anlamda bir yaşam tarzı benimsemeleri ancak yeterli ve dengeli beslenme bilincinin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesiyle mümkün. Bu program ile Türk toplumunun beslenme, sağlık ve yaşam kalitesi ile ilgili farkındalığının artmasına katkıda bulunmayı çok önemsiyoruz” dedi.
(8)