Bu yılın ilk çeyreğinde, Nestlé ürünleri satışları Avrupa, Güney Doğu Asya ve Afrika’daki olumlu ortam sayesinde analizcilerin beklentilerini aşarak %3,9 arttı.
Nestlé’ye ait Maggi erişte iş biriminin sıkıntılı bir dönem sonrasında pazar payını geri alması da firmaya olumlu etki yaptı.
Maggi hazır erişte ürünü Hindistan ve Malezya’da oldukça popüler. Nestlé’nin pazar payı, Maggi kelimesinin hazır erişte ile eş anlamlı olarak kullanıldığı Malezya’da %39’ken, Hindistan’da %90.
Hindistan’daki yetkili birimler, geçtiğimiz yılın haziran ayında yüksek miktarda kurşun içerdiği endişesi nedeniyle Maggi ürününün ülkedeki satışını yasaklamış, bu durum Nestlé tarafından reddedilmişti.
“Nestlé ürünleri çoğu piyasada pazar payı kazandı”
3 aylık dönemdeki satışların toplamı 21,6 milyar dolara (20,9 isviçre frangı) ulaşırken, Şirket müdürü Paul Buckle, Nestlé’nin çoğu piyasada pazar payı kazandığını ifade etti.
Paul Buckle şunları söyledi: “Beklendiği gibi, ilk çeyrekte gerçek dahili büyümedeki olumlu ivme, hafif fiyatlarla birlikte devam etti. En iyi performans Avrupa, Güney Doğu Asya ve Afrika bölgelerinde ve aynı zamanda Nescafe, Nespresso ve petcare markalarında görüldü.”
“ABD’deki donmuş gıda işlerimiz de iyi ilerliyor. Son zamanlarda görülen eğilimler yatırımlarımızın doğruluğunu gösteriyor ve önümüzdeki yıla yönelik beklentilerimizi teyit ediyor.”
Bu çeyrekte, Nestlé’nin toz ve sıvı içeceklerden elde ettiği gelirler, pazarlama ve reklamların da yardımıyla %6,3 oranında arttı.
Nespresso’nun popülerliği arttı
Nestlé’nin kahve makinesi markası olan Nespresso, tüm piyasalarda güçlü bir şekilde büyümeye ve Avrupa’daki güçlü konumunu korumaya devam etti. Nespresso makineleri, öğütülmüş kahve çekirdeklerini içeren tek kullanımlık kahve kapsülleri ile espresso ve diğer kahve içeceklerini yapabiliyor.
Beslenme birimi Nestlé Nutrition’nin satışları, gelişmekte olan piyasalardaki büyümenin de yardımıyla %2,6 artarak 2,7 milyar dolara (2,6 milyar isviçre frangı) ulaştı. Dönem boyunca Sahra Altı Afrika, Endonezya ve Meksika’daki büyüme devam etti. Buna karşın Nestlé’nin ABD’de yeni ürün şekillerine geçme hamlesi büyümeyi engelledi.
Firmanın su birimi olan Nestlé Waters’ın dönem içindeki geliri 1,86 milyar dolara (1,8 milyar isviçre frangı) ulaştı. Satışlar içindeki en iyi performansı Perrier, S Pellegrino ve Nestlé Pure Life gibi birinci sınıf markalar gösterdi.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(73)