Koç Grubu’nun gıda sektöründe faaliyet gösteren şirketi Tat Gıda, peynir bazlı atıştırmalık olarak bilinen Quark üretimine başladı. Tat, yeni ürün için 4 milyon avro yatırım yaptı.
Tat Gıda, 10 milyar liralık sağlıklı yiyecek kategorisine odaklandı. Quark üretimine girme fikrinin Koç Grubu içindeki inovasyon projeleri kapsamında ortaya çıktığını belirten Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, ‘sağlıklı atıştırmalık’ konseptinde yoğurt ve süt kategorilerinde yeni markaları da piyasaya sunacaklarını açıkladı.
Teknoloji Danimarka’dan
Avrupa’da çokça tercih edilen peynir bazlı atıştırmalık olarak bilinen 4 çeşit quark ve 5 çeşit taze peynir ürettiklerini belirten Kesimer, şu bilgileri verdi:
“Yeni markanın temelleri Finlandiya’daki fizibilite çalışması ile atıldı. Finlandiya’nın ardından Almanya ve Yunanistan’dan örnekler getirerek 1500 çeşit ürünle testler yapıldı. Danimarka menşeili bu teknolojili ilk defa Türkiye’ye getirdik. Yeni ürün için teknoloji ve ürün geliştirme çalışması için 4 milyon avro yatırım yaptık.
Bundan sonra da sağlıklı atıştırmalık alanında yeni ürünler geliştireceğiz. Bunlar süt ve meyve ile yapılan yeni ürünler olacak.
Sağlıklı Yiyecek ve içecek kategorisi dünyada 1 trilyon dolara ulaştı. Türkiye’de ise rakam 10 milyar TL’ye ulaştı. Yeni markalarımız özellikle soğuk zincir alanında olacak. Sadece Söke fabrikasında 60 milyon TL ciro yapmayı, bunun yüzde 10-15’ini bu segmentten elde etmeyi hedefliyoruz.”
Yeni ürünlerde 6 milyon liranın üzerinde satış beklediklerini bildiren Kesimer, “SEK geçen yıl 500 milyon lira ciro yaptığını. Bu yıl ise 600 milyon TL ciro hedefliyoruz” dedi.
Tat Gıda 1 milyar TL ciro hedefliyor
Tat Gıda olarak geçen yıl marka ve teknolojilere 40 milyon TL harcadıklarını dile getiren Kesimer, bu yıl için ise SEK markası ağırlıklı olmak üzere 60 milyon TL yatırım yapacaklarını dile getirdi. Arzu Aslan Kesimer, “Tat Gıda olarak ise geçen yıl 911 milyon TL ciro yaptık. Bu yılki hedefimiz ise 1 milyar TL ciro. 5 yıllık dönemde ciromuzun yüzde 20’sini inovatif ürünlerden planlıyoruz” dedi.
Türkiye’de süt ve süt ürünleri pazarının 10 milyar TL’ye ulaştığını bunun 7 milyar TL’sinin peynir ve sütlü ürünlerden oluştuğunu aktaran Kesimer, 3 milyar TL’lik kısmının ise ayran ve süt kategorilerinden ulaştığını ifade etti.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(24)