Ramazan ayında gıda ürünlerindeki fiyat artışına yönelik açıklamalarda bulunan TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, bir önceki yıla göre fiyatların yüzde 24 oranında ucuzladığını belirtti. Altunbilek, “Vatandaşlarımız rahat olsun. Ramazan ayı yine bereketiyle geldi. Mayıs ayına kıyasla sebze-meyvede son dönemdeki yağışlara rağmen sepetler yüzde 15 daha ucuza doluyor. Yerel zincirlerimizde Ramazan ayı boyunca gıda ürünlerinde artış yaşanmayacak” dedi.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, Ramazan ayında gıda ürünlerinde fiyatları artıran, spekülatif hareket edenlere geçit vermeyeceklerine vurguladı.
Manav reyonlarındaki indirim yüzde 15’lere ulaştı
Gıda ürünlerindeki mevcut fiyatları, geçtiğimiz yılın Ramazan ayına kıyasla değerlendiren Altunbilek, şunları kaydetti:
“Sebze ve meyve grubunda son dönemdeki yağışlar nedeni ile bir miktar artış yaşandı. Mevsimsel etkilerin ötesinde bir önceki aya göre vatandaşlarımız manav reyonunda sepetlerini yüzde 15 daha ucuza dolduruyor.
Bazı ürünlerin fiyatı sabit kalırken, mevsimlik ürünlerde fiyatlar hemen hemen standarda oturdu. Örneğin bölgelere göre değişse de bir önceki ay karpuzun kilosu 1,5 TL iken, bu ay geçen sene Ramazan ayında da olduğu gibi 0,5 kuruşa gerilemiş durumda.
Ramazan ayı yine bereketiyle geldi. Geçen yılın aynı dönemi ile kıyasladığımızda manav fiyatları yüzde 24 ucuzladı”
Bakliyat fiyatlarında düşüş bekleniyor
Bakliyat ürünlerinde de yerel zincirlerde Ramazan ayı boyunca yerel zincirlerde fiyat artışı yaşanmayacağına dikkat çeken Altunbilek, “Şu an sadece pirinçte bir önceki aya göre yüzde 1-2 arasında bir fiyat artışı söz konusu. Kırmızı mercimekte önümüzdeki günlerde çok az da olsa ucuzlama yaşanabilir. Mahsullerin bol olması sebebiyle bakliyatta fiyat artışı değil, düşüş yaşanmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Yerel marketlerde hediye çekine rağbet
Ramazan ayı öncesi ve bu hafta hediye çeki ve kumanya satışlarında önemli bir artış yaşandığına değinen Mustafa Altunbilek, “Hediye çeki ve kumanyalar Ramazan ayında hayırseverler için önemli bir yardımlaşma aracı haline geldi. Türkiye genelindeki yerel zincirlerimizde hediye çekleri kumanya paketlerine göre daha çok rağbet gördü.
Bunun en büyük nedeni kumanyanın içindeki ürünler kişilerin gerçek ihtiyacı olmayabiliyor. Hediye çekleri ise kişiyi rencide etmediği gibi gerçek ihtiyacı ne ise onu almasını sağlıyor” dedi.
“Satışlarda yüzde 10 artış bekliyoruz”
Perakende sektörü için Ramazan ayının yine canlanma ile başladığına da değinen Altunbilek, “Mayıs ayına kıyasla 11 Ayın Sultan Ramazan’da yerel zincirlerimizde satışlarımız bölgelere göre değişse de yüzde 15 ila 20 arasında arttı.
Bu yükseliş Ramazan ayının ilk günlerinde olmamızdan kaynaklanıyor. İlerleyen günlerde, Mayıs ayına kıyasla genel olarak satışlarımızda yüzde 5 ila 10 seviyelerinde artışla tamamlanacaktır.”
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(4)