2015 yılında 256 milyon dolar değere sahip olan küresel peynir tozu piyasası, talepteki artış nedeniyle yıllık %7,5’lik bileşik faiz oranı ile 2020’ye kadar 368 milyon dolara yükselecek.
Piyasa araştırma firması MarketsandMarkets’in hazırladığı rapora göre Kuzey Amerika pazarı peynir tozu için en büyük Pazar olurken, en hızlı büyümeyi sırasıyla parmesan ve mavi küflü peynir tozları gösterecek.
Peynir tozu büyüme etkenleri bölgeden bölgeye değişiyor
Piyasa analistleri genellikle piyasaları gelişmiş ve gelişmekte olan şeklinde iki farklı gruplarlar. Bu noktada Avrupa ve Kuzey Amerika gelişmiş piyasalar olurken, Asya – Pasifik ve Latin Amerika gelişmekte olan piyasalardan sayılırlar.
Gelişmiş piyasalarda peynir tozunun büyümesindeki temel neden meşgul şehir hayatı içerisindeki tüketicilerin hazır yemeklere ve ambalajlı atıştırmalıklara olan bağımlılıklarının artmasıdır. Her ne kadar gelişmiş piyasaların boyutu büyük olsa da, kişi başına düşen peynir tozu tüketimindeki artış çok az olduğu için piyasadaki büyüme yavaş olabilir.
Şu anda küresel peynir tozu piyasasından en büyük payı Kuzey Amerika almakta olup, gelecek beş yıl boyunca da bu pozisyonunu koruması beklenmektedir. Ancak analistlere göre asıl büyüme ambalajlı gıda endüstrisinin ve şehirleşmenin hızla arttığı gelişmekte olan piyasalarda yşanacak.
Ambalajlı peynir tozunda selüloz
Bloomberg’in kısa süre önce Parmesan peyniri üzerine yayınladığı bir yazı, birçok marka üründe peynirin topaklanmasını engelleyen selüloz içeriği hakkında büyük tartışmalara yol açmıştı. Ancak analistler parmesan peyniri tozunun bu tartışmalardan etkilenmeyeceğini düşünüyorlar.
Peynir tozuna karşı talepteki artışın rende peynirde yaşanan tartışmaların parmesan peynirine sıçramasını engelleyeceğini belirten analistler, konu hakkında daha sıkı FDA mevzuatlarının olduğuna dikkat çektiler.
Üretimde inovasyon ihtiyacı var
Analistlere göre peynir tozu piyasasında yaşanan büyümeye rağmen Kuzey Amerika’da üreticilerin karşılaştığı en büyük sıkıntı teknolojik inovasyon eksikliği. Birçok üretici ürünlerinde spray kurutma işlemi uygularken, dondurarak kurutma gibi yöntemler çok maliyetli oldukları için genellikle arka planda kalıyorlar.
Üreticilerin teknolojik inovasyonlara yönelmelerini tavsiye eden analistler, aynı zamanda Meksika, Brezilya, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan piyasalara odaklanılması gerektiğini dile getiriyorlar.
Peynir tozu yükselişte yazısı ilk önce Süt Hattı üzerinde ortaya çıktı.
(9)