Pınar, bölgede başarılı olan labne ürünlerini kullanarak Körfez Arap Ülkeleri İş Birliği Konseyi (KİK) ülkelerindeki varlığını yeni tesisler ve ürünlerle arttırmayı planlıyor.
Küresel piyasa araştırma firması AC Nielsen tarafından yayınlanan ve Pınar tarafından doğrulanan rapora göre firmaya ait labne ürünleri Kuveyt’te piyasa payının %52’sine sahip olurken, Birleşik Arap Emirlikleri’nde %37 ve Suudi Arabistan’da %28 paya ulaşmıştır.
Pınar KİK’in artan nüfusuna gözünü dikti
Bölgesel gıda piyasasının ülkelerin artan nüfusu ile birlikte yükseldiğini belirten Pınar’ın Birleşik Arap Emirlikleri bağlı kuruluşu HDF başkanı Arda Çenk Tokbaş, bu noktada piyasadaki pozisyonlarını güçlendirmek için büyüme yaşanan bu alanlara odaklanacaklarını belirtti.
Operasyonlarını daha da genişletmeyi ve KİK’in gelişimine olan yatırımlarını daha da arttırmayı planladıklarını belirten Tokbaş, bu girişimler sayesinde uzun vadede daha çok haneye ulaşabileceklerini ifade etti. Jeopolitik konumu nedeniyle Birleşik Arap Emirlikleri’nin bu büyüme planı için kritik bir önem taşıdığını da sözlerine ekledi.
Firmanın labne ürünü 2016 başlarında ikinci kez Yılın Ürünü ödülüne layık görülmüştür. 3600’den fazla bölgesel KİK tüketicilerinin oyları ile belirlenen Fransız ödülü için oylamayı araştırma firması TNS gerçekleştirmiştir.
TNS anketinin tüketicilerinin sahip oldukları güveni yansıttığını söyleyen Tokbaş, bunun aynı zamanda piyasaya sürdükleri ürünlerde daima en üst kaliteyi yakaladıkları anlamına geldiğini belirtti.
Tokbaş, sadık müşterilerine gösterdikleri bağlılık için teşekkürlerini ileterek, bu bağlılıktan aldıkları ilhamla gelecekte de aynı kalite ve tempoda çalışmaya devam edeceklerini söyledi.
Temel süt ihracatçısı
Yaşar Holding’in sahibi olduğu Pınar 2000 yılında KİK’de HDF olarak Dubai Jebel Ali Serbest Bölgesinde kurulmuştur. Firmanın sağladığı verilere göre ürettiği süt ürünlerinin yaklaşık %40’ını ihraç eden firmanın süt ürünleri kolu Orta Doğu’ya sunduğu labne ve peynir ürünleri ile en önemli ihracatçılardan biri olmakta.
Firmanın diğer kollarının arasında ise içme ve maden suyu üreten Pınar Su ve et ürünleri üreten Pınar Et yer almakta.
Firmanın 2015 yılı sonuçlarına göre Pınar Süt, bir önceki yıla kıyasla %29 düşerek 21 milyon dolar kâr sağlarken, Pınar ET %50’lik artışla 22,5 milyon dolar kâr sağlamıştır. Pınar su ise 2014’e göre yaklaşık 3 milyon dolar zarar etmiştir.
(12)