Yıldız Holding bünyesindeki dünya markaları olan Godiva, United Biscuits, DeMet’s ve Ülker, operasyonel bir şirket olan Pladis ile bir araya getirildi. Pladis, İngiltere’de piyasaya süreceği cabata kraker ile, Jacob’s tuzlu kraker markasını büyütecek.
Asıl adı ciabatta olan cabata ekmeği, beyaz un, su, tuz ve maya ile yapılan bir İtalyan ekmeği. Yapılırken zeytinyağı da ilave edilebilen cabata, Türkiye’de de farklı ekmek türleri arasında sevilen bir yere sahip.
Piyasaya 3 farklı cabata kraker sürülecek
Firmanın İngiltere’de piyasa süreceği yeni ürün grubunda 3 çeşit olacak: orijinal, karamelize soğanlı, güneşte kurutulmuş domates ve fesleğenli. Pladis, ürün grubunun “ekmek alternatifi” olarak konumlandırıldığını ve hafif seçenekler yönünde artan trendden faydalanmayı hedeflediğini açıkladı.
Pladis İngiltere tuzlu ürünler direktörü Ted Linehan, şunları söyledi: “Jacob’s markasının cabata krakerlerinin piyasaya sürülecek olması bizi heyecanlandırıyor.
Jacob’s’ın böyle yenilikçi bir ürünü piyasaya sürmesi çok önemli bir nokta. Ekmeğe ait tat özelliklerini alarak, tüketicilerin sevdiği gevrekliği kraker şeklinde sunmak, bu kategoride bir ilk.
Bu yeni ürünün, lezzetli alternatifler arayan tüketiciler sayesinde oldukça başarılı olacağını düşünüyoruz.
Bu yeniliğin tüketicilere krakerleri kullanma konusunda ilham vereceğine ve onlara daha ilginç ve hafif bir alternatif sağlayacağına inancımız tam.”
Jacob’s cabata krakerleri, 15 Ağustos tarihinde itibaren İngiltere’deki tüm mağazalarda yerini alacak ve tavsiye edilen perakende fiyatı 1,39 İngiliz sterlini (1,83 dolar) olacak.
Piyasaya girecek ürün, 2 milyon İngiliz sterlinlik medya yatırımı ile desteklenecek. Televizyon, dijital ve sosyal medya reklamları kapsayan medya yatırımının önemli kısmı, hedeflenen tüketicilere yönelik olacak.
Pladis hakkında
Çikolata ve bisküvide dünya devlerini satın alarak küresel oyunculuk yolculuğuna iddialı başlayan Yıldız Holding, yeni hedefini dünya liderliği olarak belirledi. Bugün 14 ülkede 77 fabrikada 50 bin kişiyi aşkın bir istihdam yaratan, 300’den fazla marka ile binlerce satış noktasında ürünlerini tüketicilerle buluşturan Yıldız Holding, ana işi olan bisküvi, çikolata, şekerlemeye odaklanmak adına yeni bir yapılanmaya gitti ve Pladis ortaya çıktı.
Pladis, şimdilik tamamen Yıldız Holding’e ait. Bununla beraber firma üç veya dört yıl içerisinde Londra’da halka açılarak bir FTSE 100 şirketi haline gelebilmeyi planlıyor.
(17)