Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği 8. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın kazananları belli oldu. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2016’da; 28 altın, 25 gümüş, 42 bronz olmak üzere toplam 95 ödül sahiplerini buldu.
Pazarlama ve iletişim alanında dünyanın en zorlu ve itibarlı yarışması kabul edilen Effie Ödülleri, 11 Mayıs’ta düzenlenen törenle sahiplerini buldu.
Effie 2016 finalinde, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 223 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası yarıştı. Tüm dünyada 42 ülke ve 6 bölgede düzenlenen Effie Ödülleri’nin Türkiye ayağında bu yıl 15’i Özel Ödül olmak üzere 36 kategoride 95 ödül dağıtıldı.
Ahmet Pura: Yeni kategoriler ile pazara mesaj verdik
Törende bir konuşma yapan Effie 2016 Jüri Başkanı ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, rekor başvuru sayısına dikkat çekerek, “Niceliksel artışı önemsiyoruz, ancak daha önemlisi niteliğin yükselmiş olması” dedi. Ahmet Pura, sözlerine şöyle devam etti:
“2005’ten beri, 8 yarışma yılında önemli bir yol kat ederek pazarlama iletişimi etkinliği kavramını Türkiye’nin gündemine taşımaktan memnuniyet duyuyoruz.
Bu yıl eklenen bazı kategoriler oldu; B2B Pazarlama ve Markalı İçerik… Bu kategorilerin açılmış olması, aslında pazara mesaj niteliği taşıyor. Ülkemizde katma değerli ekonominin gelişimi için B2B alanında markalaşmaya ihtiyaç var, Effie yoluyla iyi örnekleri Türkiye’nin gündemine getirmek istiyoruz. Ayrıca dijital sadece bazı kategorilere hapsedilebilecek noktayı aştı, dijitalin ruhunu iyi yansıtan bazı kategoriler olduğu kadar, her kategoride de kuvvetli dijital uygulamalar artık yarışıyor.
Bu yıl yarışmamızı ‘Ödüllük Değil, Effielik’ sloganıyla yürüttük. Jürinin işi oldukça zordu. Ön elemeyi geçerek finalist olan 223 iş, büyük bir titizlikle ve sıkı bir rekabet içerisinde değerlendirildi. Bu süreç sonunda, ‘Effielik’ projeleriyle ödüle değer bulunan tüm marka ve ajansları kutluyorum.”
En Fazla Başvuru “Yeni Doğanlar” kategorisine
Emlaktan otomotive, modadan gıdaya, telekom sektörüne kadar çok geniş bir yelpazede pazarlama ve iletişim etkinliğini ödüllendiren Effie Türkiye’ye, Ocak 2015 ile Mart 2016 arasında TV, basın, radyo, açık hava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal ve bölgesel kampanyalar katıldı.
Effie Ödülleri’nde bu yıl 36 kategoride 412 başvuru ile rekor kırıldı. Sektörün önde gelen isimleri, akademisyenler ve profesyonel marka yöneticilerinden oluşan 22 kişilik jüri heyeti, kazananları 4,5 günlük değerlendirme sürecinin ardından belirledi.
28 altın, 25 gümüş ve 42 bronz Effie Ödülü’nün sahiplerini bulduğu yarışmada en fazla başvuru yapılan kategoriler; Yeni Doğanlar/Relansman, Özgün Marka Deneyimi, İnternet-Telekom ve bu yıl ilk kez açılan Markalı İçerik oldu.
Effie 2016’da gıda sektörü
8. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda ödüle layık görülen gıda sektörü markaları ve kampanyaları şöyle:
Kategori Marka Adı Kampanya Adı Reklamveren Ajans
RESTORANLAR
Bronz Mc Donald’s Seni Senden Alan Lezzet Mc Donald’s TBWA/İstanbul
Altın Bolulu Hasan Usta Gerçek Malzemeler BHU Concept
PERAKENDE
Gümüş Yemek Sepeti Fakat İyi Yedik Yemek Sepeti C-Section
Migros Tam Bana Göre Migros McCann İstanbul
Migros Fiyatını Beğenmeyen Ürünler McCann İstanbul
TEMEL GIDA
Bronz Calve Evdeki Sos Unilever Ogilvy & Mather İstanbul
Gümüş SuperFresh Pizza King, Evinizdeki 365/24 Açık Pizzacı Alice BBDO
Knorr Toprağı Sevmek Lazım Kampanyası Mullen Lowe İstanbul
Altın Balparmak Bilimle Süzülen Bal Altıparmak Gıda Alametifarika
BUZDOLABI ATIŞTIRMALIKLARI VE DONDURMALAR
Bronz Algida Maraş Algida Maraş Usulü Hey Maşallah Alametifarika
Carte D’or Unilever Çok Katlı Taptatlı Kat Kat Puding Titrifikir
Algida Winner Efsane Seçim Kampanyası Algida Alametifarika
TATLI TUZLU ATIŞTIRMALIK
Bronz Eti Çikolata Depresyondayım ETİ Güzel Sanatlar
Eti Canga Dark Bazıları Hayatta Bitter Sever Rafineri
Nestle Damak Efsanevi Gece Nestle Türkiye Saatchi & Saatchi İstanbul
Ülker Smartt Bana Bi Smartt Verin Ülker TBWA/İstanbul
Ülker Mutluluk Her Yerde Ülker TBWA/İstanbul
Gümüş Eti Browni Intense Krizi ETİ Propaganda
Eti Maksimus Ruh Öküzü ETİ Güzel Sanatlar
Eti Karam Gurme Jaguar ETİ Güzel Sanatlar
Luppo Sandviç Kek Re-lansman Kampanyası Şölen Rabarba
Altın Eti Hoşbeş Eti Hoşbeş Sütlü Kakaolu Lansmanı ETİ Being/Çözüm
İÇECEK
Bronz
Lipton Lipton Demlik Poşeti: Yumuşak İçim Lipton Medina Turgul DDB
Sprite Sprite İşte Böyle Ferahlatır The Coca Cola Company Büro
Hayat Su Hayat Su’yun Yeniden Hayata Dönüşü Danone Hayat İçecek Y&R İstanbul
Gümüş
Efsane Uludağ Gazoz Gazoz Olma Efsane Ol Uludağ İçecek Güzel Sanatlar
Fuse Tea Bu Rahatlık Nereden Geliyor? Coca Cola Company Ogily & Mather İstanbul
Altın SEK Hipsterlar Ağladı Tat Gıda BLAB
SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI
Altın Erikli Erikli Sürdürülebilir Başarı İletişimi Alice BBDO
YENİ DOĞANLAR/RELANSMAN
Altın SEK Hipsterlar Ağladı Tat Gıda BLAB
ÖZEL GÜNLERDE BAŞARANLAR
Altın Ülker 29 Şubat Telafi Günü Ülker TBWA/İstanbul
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(6)