Perakende sektöründe kızışan rekabet, şirket yöneticilerinin yeni arayışlarını hızlandırdı ve müşteriyi çekip, maliyetlerini azaltmanın yollarını aramaya yöneltti.
Perakende sektöründe rekabet ortamının yükseldi. Bu ortam doğal olarak herkesi yeni arayışlara yöneltiyor. Yeni arayışlara yönelenler en çok maliyetleri azaltıp, müşteriyi mağazanın içine çekecek konulara odaklanıyor.
Sistem 9, perakende sektöre yönelik bir çalışma yaptı. Sonucun dijitalleşmenin perakende sektörüne sunduğu avantaj ve fırsatları net olarak ortaya koyduğunu belirten Sistem 9 Pazarlama Müdürü Harun Akol, teknolojinin günümüzde tüketicinin karar sürecini olumlu etkilediğini kaydetti.
Akol, “Bir mekâna ya da mağazaya girdiğimizde, hatta girmeden önce o an farkında olmadığımız etkenler tüketiciyi içeriye çekip, satış sürecini hızlandırabiliyor. İşletme sahipleri, bilgi ve tanıtımlarını en son teknolojilerle hazırlanmış görsellerle, grafiklerle sunarak, tüketicilerin beğenilerini kazanıyorlar” ifadelerini kullandı.
İşletme sahiplerinin perakende sektöründe satışları arttıracak araştırmadan çıkan ipuçlarını iyi izlemesi gerektiğini vurgulayan Akol, 9 ipucunu şöyle sıraladı:
Perakende sektöründe satışları artırmanın yolları
- Dijitalleşme ile mağazaya giren müşterinizin eğilimleri sizin, tüketiciyi anlayıp, onun beklenti ve eğilimleri çerçevesinde doğru reklam planı yapmanızı kolaylaştırıyor.
- Dijital ekranlar, tüketicinin buralara yansıtılan reklam ve bilgiyi hatırlama oranını yüzde 59’a yükseltiyor.
- Bu sayede sektörü, yıllık ortalama 3 milyon dolara ulaşan kâğıt, karton, afiş ve matbaa gibi baskı maliyetlerinden kurtarıyor.
- Etkili içerikler, kararsız tüketiciyi doğru yönlendirilip, onu mağazanın içine çekerek, hızla karar vermesine yardımcı oluyor.
- Dijital ekranlar tasarım, geliştirme ve dağıtım gibi uzun zaman alan işlemleri hızlandırıp, reklam veya bilgilerde olabilecek hata risklerini de ortadan kaldırıyor.
- Dijital dönüşüm işletme sahiplerine üretimle birlikte artan karmaşık süreci planlayıp, yönetme imkânı sunup, tedarikçiler ve çalışanlarıyla olan iletişimlerini de hızlandırıyor.
- Mağazaların dijital ekranlarında dönen anlık haberler, görsel ve videoları belirli süreler, belirli günler veya 7/24 şeklinde istenen lokasyona göndendirilerek, yayın akışı yönetebiliyor.
- Grafik ve tasarımlar, tüketiciyi cezp ederek, ortaya etkili ve akılda kalan içerikler çıkmasına yol açıyor.
- Dijitalleşme içeriğin ‘kral’ olduğu bir dönemde, şirketlere statik değil dinamik bir yapı sunuyor. Böylece işletmeler, tüketicinin karşısına sürekli güncel bilgi ve görsellerle çıkma fırsatını yakalıyor.
(9)