Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlenen PRODEXPO Gıda, İçecek ve Gıda Hammaddeleri Fuarı’na 19 firma ile katılım gösteren Türk Şekerleme Sektörü, bu ülkeye 100 milyon dolarlık ihracat hedefliyor.
Rusya ile yaşanan gerilim nedeniyle pazarda ciddi bir kayıp yaşayan Türk şekerleme sektörü, pazarda yeniden etkin olabilmek için 6-10 Şubat 2017 tarihleri arasında Moskova’da bu yıl 24’üncüsü düzenlenen PRODEXPO Gıda, İçecek ve Gıda Hammaddeleri Fuarı’na (24th International Exhibition for Food, Beverages and Food Raw Materials) çıkarma yaptı.
Fuara, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu bünyesindeki 19 firma katılıyor.
Geçen yıl katılım olmamıştı
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu, geçen yıl 67 ülkeden 1.963 katılımcının iştirak ettiği ve 55 bine yakın kişinin ziyaret ettiği fuara yaşanan siyasi sıkıntılardan dolayı katılamadıklarını hatırlattı. Türk şekercisinin, Rusya ve bölgelerindeki pazarlarda potansiyelinin altında ihracat yaptığını belirten Kadiroğlu, şunları kaydetti:
“2015 yılı itibarıyla Rusya’nın şekerli mamullerde 2.5 milyar doların üzerinde ithalatı söz konusu. 2016 yılının ilk üç çeyreğinde ise söz konusu ülkenin ithalatı 1.7 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Rusya, bu rakamla dünyanın en büyük 15’inci ithalatçı ülkesi konumunda. Buna karşılık Rusya 1.2 milyar dolar ihracat gerçekleştiren bir ülke. İhracatımız açısından çok büyük bir potansiyel olduğuna işaret eden rakamlar bunlar.
“Yüzde 1 bile pay alamadık”
Rusya ile yaşanan talihsiz olaylar sonucunda sektörel ihracatımız 2015 yılında neredeyse yarı yarıya azalarak 27.9 milyon dolara kadar gerilemişti. 2016 yılında ise bu ülkeye ihracatımız 8.4 milyon dolara kadar geriledi. Almanya, İtalya, Polonya, Fransa ve Endonezya’nın 100 milyonlarca dolar ihracat gerçekleştirdiği pazarda yüzde 1’lik bir pay dahi alamadık. Ancak siyasi ilişkilerin normalleşmesi ile birlikte Hükümetimizin ekonomik ve ticari ilişkilerde gaza basması sonucunda biz 2014 yılında yakaladığımız 50 milyon dolarlık ihracatı en kısa sürede katlayarak, bu ülkeye 2017 yılında 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmenin mümkün olduğunu düşünüyoruz.”
(12)