Tarımsal hammaddelerin yüzde 75’ini sürdürülebilir kaynaklardan elde eden Unilever, sürdürülebilir iş modeliyle 60 milyon lira tasarruf etti. Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran CEO’su Mehmet Altınok, sürdürülebilirlik üzerine kurulu iş modelinin, büyüme, güven tesis etme ve riskleri minimize etmenin itici gücü olduğunu belirtti.
Tüm tedarik zincirinde sürdürülebilirlik odaklı projeler yürüten Unilever Türkiye’den yapılan açıklamada, 2015 yılında çift haneli büyümeye devam ettiği ve büyümesinin yüzde 60’tan fazlasının ‘Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markaları’ndan geldiği bildirildi.
“Sürdürülebilir iş modeli riskleri minimize etmenin itici gücü”
Mehmet Altınok, sürdürülebilirlik üzerine kurulu iş modelinin, büyüme, güven tesis etme ve riskleri minimize etmenin itici gücü olduğunu kaydetti.
Altınok, “Sürdürülebilir iş modelimiz sayesinde bugüne kadar maliyetlerden 60 milyon lira tutarında tasarruf ettik. Büyümemizin itici gücü buradan geliyor” dedi.
34 ülkeye toplam 177 milyon euro ihracat yaptıklarını belirten Altınok, ayrıca sürdürülebilir iş modeli sayesinde tarımsal hammaddelerin yüzde 75’ini sürdürülebilir kaynaklardan elde ettiklerini söyledi.
Gıda ve ev dışı gıdada ambalaj miktarı azaltıldı
Unilever’in sürdürülebilir iş modeline bakıldığında, 2015 yılında geliştirilmiş ambalajlama çözümleri uygulanarak, kullanılan ambalaj miktarı gıda ve ev dışı gıdada 66,38 ton, dondurmada 63 ton, içeceklerde 166 ton, ev bakım ürünlerinde 252 ton azaltıldı.
Çöplüğe sıfır tehlikesiz atık
Türkiye’deki tüm Unilever fabrikaları ayrıca, 2013’ten bu yana ‘çöplüğe sıfır tehlikesiz atık’ statüsünde üretim yapıyor. 2015 itibarıyla fabrikaların yanı sıra depolar, dağıtım merkezleri ve ofisler de aynı statüyü takip etti.
WWF-Türkiye işbirliğiyle 2013 yılında başlatılan Yeşil Satış Noktası Projesi kapsamında, 2015 yılı itibarıyla 100 satış ve dağıtım noktası ‘Yeşil Satış Noktası’ sertifikasına sahip oldu.
İş hayatında kadının güçlenmesi
Unilever Türkiye, Kadının Güçlenmesi Prensiplerini (WEPS) imzalayarak, iş yerinde kadının güçlenmesine yönelik çalışmalar yapacağını taahhüt etti. Unilever ayrıca Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi’nin erkeklerin de cinsiyet eşitliği için mücadele etmesini amaçlayan #HeForShe kampanyasına desteğini sürdürüyor.
2010-2015 döneminde bin 900 kişiye sürdürülebilirlik mesajları ulaştırıldı. Kitle iletişim araçlarıyla ulaşılan kişi sayısı 23 milyon, dijital platformlarda ulaşılan kişi sayısı ise yaklaşık 4,5 milyon oldu.
340 bin çocuğa hijyen eğitimi
2011- 2015 yılları arasında Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle yürütülen ‘Eğlen, Öğren, Hijyen’ projesiyle 340 bin çocuğa hijyen eğitimleri verildi. Gelecek 3 yıl içerisinde ise on binlerce devlet okuluna 600 ton Domestos ürünü bağışlanması hedefleniyor.
Dove, 2014 yılında başlattığı ‘Dove Özgüven Projesi’ ile bugüne kadar yaklaşık 1000 gence ulaştı. Projeyle 2016 sonu itibarıyla 2 bin gence daha ulaşılması hedefleniyor.
Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi
Lipton, Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi kapsamında, 2015 sonu itibarıyla toplam 24 bin çiftçiye doğrudan veya dolaylı eğitim verilmesini sağladı.
Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) işbirliğiyle geliştirilen ‘Knorr Sürdürülebilirlik Ortaklığı Programı’ kapsamında, 2015 yılı sonu itibarıyla, yerel olarak tedarik ettiği sebze ve baharatların %100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan sağlıyor. Şirket, 2020 yılına kadar tedarik ettiği sebze ve baharatların %100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan temin etmeyi hedefliyor.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(29)