Yeni Zelandalı süt ürünleri kooperatifi Fonterra 31 Ocak 2016’da sona eren 6 aylık ilk yarı sonuçlarını açıkladı.
Performans değerlendirmesinde vergiler çıkartıldıktan sonra elde ettikleri kârın iki katından fazlasına, 274 milyon dolara çıktığını açıklayan Fonterra oldukça mutlu.
Mevcut düşük fiyatların gelirler, çiftlik bütçeleri ve çiftçi ailelerin üzerinde büyük baskı yarattığını belirten kooperatif başkanı John Wilson, içine bulundukları sıkıntılı dönemde çiftçilerin ihtiyaçlarını sonuna kadar karşılayabilmek için güçlü bir performans sergilemeleri gerektiğini ifade etti.
İş performansı
Bileşen işlerinde verimi arttırmaya ve bu bileşenlere daha geniş piyasalarda talep bulmaya odaklandıklarını belirten genel müdür Theo Spierings, küresel tüketimdeki büyümeden faydalanabilmek için tüketici ve gıda hizmetleri pazarlarında yüksek katma değerli ürünlere olan talebi arttırmaya çalıştıklarını söyledi.
Tüketici ve gıda hizmetleri pazarlarında çok iyi bir büyüme sağladıklarını da ifade eden Spierings, artan talebe odaklı bir şekilde özellikle sekiz önemli piyasada liderlik kazanmak istediklerini açıkladı. Bu sekiz piyasanın içerisinde yer alan Yeni Zelanda, Avustralya, Sri Lanka, Malezya, Şili, Çin, Endonezya ve Brezilya gibi Fonterra’nın güçlü altyapıya sahip olduğunu için şanslı olduklarını da sözlerine ekledi.
Spierings ayrıca bu son altı ay içerisinde yüksek katma değere sahip tüketici ve gıda hizmeti ürünlerine dönüştürdükleri 235 milyon litre ek sütün, geçen yılki 600 milyon litreye eklendiğini belirtti.
Fiyatlar 2016 sonlarına doğru yükselecek
Mevcut küresel ekonomik durumun kendileri için oldukça zorlu olduğunu ve süt talebi ile fiyatlarını etkilediğini belirten Spierings, ihracat ve ithalat arasındaki dengesizliğin sebebi olarak Rusya ve Çin’e daha az süt ihraç edilmesi ve Avrupa’da kotaların sonlandırılmasının ardından süt üretiminin artması olarak gösterdi. Ancak Spierings’e göre süt fiyatları 2016 sonlarına doğru tekrar yükselişe geçecek.
(7)