North Carolina Eyalet Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından yapılan bir çalışmaya göre süt sektörü tüketicileri süt ürünlerine çekmek için sütün besleyici değerine dikkat çekmeli, tüketicileri süt hakkında bilgilendirmeye odaklanmalı.
North Carolina Eyalet Üniversitesi’nin Gıda, Biyoişleme ve Beslenme Bilimleri Bölümü, Güneydoğu Süt Ürünleri Araştırma Merkezi’nde yapılan araştırma Journal of Dairy Science dergisinde yayınlandı.
Geride bıraktığımız 10-15 yılık dönemde, alternatif süt ürünlerinin (soya sütü, badem sütü vb.) tüketiminin arttığı biliniyor. Çalışma kısmi olarak ABD Ulusal Süt Konseyi tarafından finanse edildi. Araştırma süt ürünlerine yönelik ilginin ve talebin nasıl arttırılacağını belirmemek hedefiyle yürütüldü.
Süt sektörü pazar payını arttırmak için ne yapmalı?
Önceki çalışmalara göre, süt endüstrisi içecek satışlarının pazar payını arttırmak istiyorsa tüketicilerin sütü, süt ve diğer bitki esaslı içecekleri ve yalnızca bitki esaslı içecekleri satın alma nedenlerini anlamalı.
Mevcut çalışma için süt ürünleri tüketen (702 kişi), süt ürünleri tüketmeyen (172) ve her ikisini de tüketenlerle (125) çevrim içi anket yapıldı.
Elde edilen sonuçlar
Bitki esaslı içecekler, daha az hayvansal ürün tüketme amacına hizmet ediyor. Bu detay, hayvansal ürün tüketme konusunda kaygısı olan tüketiciler için önemli bir motivasyon kaynağı.
Yalnızca bitki esaslı alternatifleri tüketenlerin sahip olduğu diğer ayırt edici özellikler hayvanlara kötü davranıldığına ilişkin kaygılar ve sıvı süte kıyasla daha az çevresel etki algısıydı.
İçme sütünün temel bir gıda maddesi olarak algılanması yalnızca süt içenlerin yer aldığı grupta gözlendi.
Dengeli beslenme ve sağlıklı yaşam tarzının tüm tüketici grupları için önem arz ettiği görüldü. Düşük yağ ve düşük karbonhidrat içeriği gibi özelliklerin süt alternatifi ürünlerin satışını yönlendiren unsur arasında olduğu belirlendi.
Süt ürünlerine yönelik tavsiyeler
Araştırmanın yazarlarına göre elde ettikleri sonuçlar, süt ürünleri endüstrisinin sütün besin değerine odaklanması gerektiğini gösteriyor. Tüketicilerin sütle ilgili yanlış algılar konusunda eğitilmesi de atlanmamalı.
Araştırmacılara göre gelecekte içecek inovasyonu, laktozsuz ve daha fazla kalsiyum veya protein içeren süt veya süt esaslı içeceklerin geliştirilmesini de hedeflemeli.
Bu sayede tüketiciler içme sütü ve süt bazlı içecekleri tüketme yönünde teşvik edilebilir ve sütün besleyici özelliğinden daha çok faydalanabilir.
(16)