Dubai’de 14-15 Kasım 2016 tarihlerinde gerçekleştirilen The Global Franchise Market Fuarı, aralarında Oses Çiğköfte, Dry Clean Express, Bursa Kebap Evi, Biev, Bernardo, Tatlıses Çiğköfte, Pizza Pizza’nın da olduğu Türk markaları ile Ortadoğulu yatırımcıları bir araya getirdi.
Birleşik Arap Emirlikleri’nin en köklü şirketlerinden Index Holding bünyesinde yer alan Index Fuarcılık tarafından düzenlenen The Global Franchise Market Fuarı, 14-15 Kasım 2016 tarihlerinde Dubai Uluslararası Zirve ve Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Fuarın açılış töreni Dubai Ekonomi Bakanı Sami Dhaen Al Qamzi, Türkiye’nin Dubai Başkonsolosu Erdem Ozan, Dubai Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Hasan Önal, Index Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Abdul Salam Al Madani, Index Holding Ceo’su Anas Al Madani, Francorp Danışmanlık Ceo’su Don Boroian ve Francorp Ortadoğu Başkanı Imad Charafeddine’in katılımıyla yapıldı.
Ortadoğu ülkelerinden ziyaretçileri buluşturdu
Tüm Ortadoğu ülkelerinden ziyaretçi akınına uğrayan fuar, bu yıl 9.’su düzenlen Licensing Dubai Fuarı ile eş zamanlı organize edildi. Eğitim ve network çalışmalarının da gerçekleştirildiği fuarda, iki gün boyunca franchising alanında farkındalık yaratacak eğitici konferanslar gerçekleştirildi.
Türk markaları ile Ortadoğulu yatırımcıların bir araya geldiği fuarda; sektörlerinde başarılı işlere imza atan Oses Çiğköfte, Dry Clean Express, Bursa Kebap Evi, Biev, Bernardo, Tatlıses Çiğköfte, Pizza Pizza’nın yanı sıra Türkiye’de markaları tek bir çatı altında toplayan Türkiye Franchising Derneği (UFRAD) stantları ile yer aldılar. Katılımcılar, fuarda gördükleri ilgiden duydukları memnuniyeti dile getirirken, Ortadoğu pazarının büyüme ve markalaşma sürecinde kendilerine önemli katkı sağlayacağına dikkat çektiler.
Dubai Turizm Ajansı, Dubai Ticaret Odası ve Ortadoğu’nun en büyük franchise danışmanlık firması Francorp tarafından desteklenen fuarda katılımcılar, Franchise Danışmanlık Firmaları, Ticaret Odaları, Katar yetkilileri, devlet kuruluşları ve yatırımcılarla görüşme olanağına sahip oldular. Yatırımcılar, fuara gelerek yeni iş fırsatlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirdiler.
“Türk markalarının Ortadoğu’ya açılan kapısı”
Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu, Türkiye’de 14 yıldır Bayim Olur musun Fuar’ını düzenlediklerini hatırlatarak, “Fuar, Franchising sistemine ve gelişimine önem vermekte, bu konuda önemli çalışmalara imza atmakta ve markaların yurt içi ve yurt dışında büyümelerine önemli katkılar sağlamaktadır. Türkiye yetkili acentesi olarak The Global Franchise Market Fuarı’nı Türk markalarının Ortadoğu’ya açılan kapısı olarak değerlendirmekteyiz. Hedefimiz 2017’de daha çok Türk markasını yurt dışında taşımak olacak” dedi.
(3)